عصر خودرو

ایندیپندنت گزارش داد؛

بحران بزرگ اشتغال بعد از برگزیت

عصر بازار- کارشناسان می گویند که تا ۴۷ درصد شهروندان اتحادیه اروپا با مهارت بسیار بالا در نظر دارند در طول ۵ سال آینده انگلیس را ترک کنند.

بحران بزرگ اشتغال بعد از برگزیت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، ممکن است برخی از افراد این‌طور فکر کنند که امکان دارد در چنین شرایطی مشاغل انگلیسی به دست افراد انگلیسی سپرده شود و این‌طور نتیجه بگیرند که این امر اتفاق خوبی‌ است.

    اما باید بدانید که در انگلستان مشکل بیکاری وجود ندارد که افراد بیکار جای افرادی که این کشور را ترک می‌کنند، پر کنند. آنچه در انگلستان اتفاق افتاده این است که شکوفایی زاد و ولد پس از جنگ جهانی اکنون به شکوفایی بازنشستگی پس از جنگ جهانی تبدیل شده است. بسیاری از کارگران در حال خارج شدن از بازار شغلی هستند و درآمد مالیاتی دولت از قبل آنها کاهش می‌یابد و از سوی دیگر باعث افزایش هزینه بازنشستگی و هزینه‌های نگهداری از سالمندان بر دوش جامعه می‌شوند.

    انگلیس نیازمند این است که مالیات خود را از طریق کارگران بیشتر و جوان‌تر از سراسر اتحادیه اروپا افزایش دهد تا بتواند هزینه‌های مربوط به کارگران پا به سن گذاشته و بازنشسته را تامین کند و اطمینان داشته باشد که مالیات کافی برای هزینه‌های نگهداری از سالمندان جمع‌آوری شده باشد. به ویژه در حال حاضر می‌دانیم که وعده‌های برگزیت راجع ‌به افزایش 350 پوندی هفتگی به پرداختی بازنشستگی افسانه‌ای بیش نبوده است.

    با این شرایطی که بسیاری از کارکنان متخصص به ترک انگلستان فکر می‌کنند، به جای اینکه برگزیت نیروی کار انگلستان را افزایش دهد موجب کاهش آن خواهد شد. کاهش نیروی کار فقط اقتصاد را با ریسک مواجه نخواهد کرد بلکه تجارت‌های مختلف انگلستان را به خطر می‌اندازد.

    انگلستان در شرایط فعلی با کمبود مهارت در مهندسی، آی‌تی، پزشکی، کشاورزی فصلی و حسابداری روبه‌رو شده است. برخی از شرکت‌های انگلیسی همین حالا هم در گزارشات خود از مشکلات مربوط به یافتن نیروی کار مناسب و پیر شدن نیروی کاری خود گلایه کرده‌اند و اگر دولت نتواند سیاست‌گذاری بهتر از آنچه در حال حاضر موجود است را در مذاکره با اتحادیه اروپا به دست آورد، آسیب‌پذیری تجارت‌های انگلیسی نسبت به از دست دادن کارکنان کلیدی خود افزایش خواهد یافت.

    زو هنام از شرکت ریتیل رونسانس انگلستان می‌گوید: خیابان‌های ما دیگر مثل سابق نخواهد بود همین حالا هزاران خرده‌فروش مستقل در حال بستن مغازه‌های خود هستند. برگزیت تنها مشکلات ما را سرعت می بخشد و خرده‌فروشان مستقل برای این که بتوانند در مقابل شرایط نامعین دوام بیاورند باید همین حالا دست به کار شوند.

    شرکت‌هایی که فکر می کنند می‌توانند تجارت خود را مطابق معمول ادامه دهند منتظر مواجهه با یک شوک باشند. پس از برکزیت یافتن کارکنان مناسب سخت‌تر خواهد بود و این شرکت‌ها مجبور می‌شوند برای بدست‌ آوردن کارکنان مورد نیاز مبلغ بیشتری پرداخت کنند. تورم بالا خواهد رفت و اقتصاد بیش از پیش تحت فشار قرار خواهد گرفت.

    نتایج یک تحقیق که توسط موسسه دلوییت انجام شد بر این تاکید دارد که شرکت‌ها ضرورتا نیازمند این هستند که برای تغییر و به‌ویژه مواجه با کمبودهای نیروی متخصص برای مشاغل مورد نیاز خود تحلیل و برنامه ریزی دقیقی داشته باشند.

    برچسب ها