عصر خودرو

امضای تفاهمنامه نفتی پتروپارس ایران با ژاپن

عصر بازار- شرکت ملی نفت ایران (شرکت پتروپارس ) و شرکت تویو ژاپن تفاهمنامه نوسازی تأسیسات و افزایش تولید گاز میدان سلمان ( واقع در خلیج فارس ) را امضا کردند.

امضای تفاهمنامه نفتی پتروپارس ایران با ژاپن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ،نخستین تفاهم نامه خدمات نوسازی پس از برجام برای نوسازی تأسیسات و افزایش تولید گاز از میدان سلمان امضا شد.
    شرکت ملی نفت اعلام کرد: تفاهم نامه خدمات نوسازی تاسیسات و افزایش تولید گاز میدان سلمان با حضور غلامرضا منوچهری، معاون مهندسی و توسعه مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، هیروشی ساتو،‌ مدیر تجاری بخش انرژی شرکت مهندسی تویو و حمید اکبری مدیرعامل شرکت پتروپارس امروز (دوشنبه) در محل سالن هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران به امضا رسید.
    پس از امضای این تفاهم نامه قرار است چارچوب قرارداد نهایی در قالب توافقنامه اصولی (HOA )به امضا برسد.
    برای اجرای این قرارداد شرکت پتروپارس موظف به تأمین مالی فاز مطالعاتی و شرکت تویو ژاپن برای تأمین مالی اجرای پروژه اقدام می کنند.
    بخشی از گاز آن برای افزایش تولید از سکوی نفتی سلمان به میدان تزریق می شود و بخش دیگر به جزیره سیری می رود.
    شرکت مهندسی تویو ژاپن که در زمینه تدارکات و ساخت در تأسیسات هیدروکربونی و پتروشیمیایی به صورت بین المللی فعالیت می کند از سال 1961 میلادی تأسیس شده و این شرکت همچنین در زمینه تحقیق و توسعه، طراحی، مهندسی، تأمین تجهیزات، ساخت، عملیات تست و راهنمای فنی در تأسیسات شیمیایی، پتروشیمی، پالایش نفت، گاز طبیعی، برق، هسته ای، سیستم های پیشرفته تولیدی، توزیع، تجهیزات پزشکی، بیو تکنولوژی و محیط زیست در تمامی مراحل ساخت،‌ تأمین و توسعه و همچنین در فروش خدمات مهندسی و دیگر نرم افزار ها فعالیت دارد.
    این شرکت از دهه 1980 میلادی در ایران فعالیت های نفتی داشته و همه این فعالیت ها در بخش خشکی ایران بوده و این نخستین فعالیت فراساحل این شرکت در ایران به شمار می رود.
    به گزارش ایرنا، میدان نفتی سلمان یکی از میادین مشترک قدیمی است که نزدیک به 70درصد آن در ایران و بقیه آن در کشور امارات قرار دارد که برآورد می شود قابلیت برداشت نیم میلیارد بشکه نفت از آن وجود داشته باشد.
    این میدان در استان هرمزگان واقع شده و علاوه بر نفت دارای ذخایر گازی است.

    برچسب ها