عصر خودرو

سرپرست وزارت صنایع و معادن عراق خبر داد:

درخواست بانک رشید عراق برای ایجاد شعبه در ایران

عصر بازار- سرپرست وزارت صنایع و معادن عراق با بیان اینکه پنج بانک ایرانی در عراق شعبه دارند، گفت: بانک رشید عراق نیز درخواست ایجاد شعبه خود را در ایران داده است که امیدواریم مورد موافقت قرار گیرد.

درخواست بانک رشید عراق برای ایجاد شعبه در ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از شاتا، تفاهم‌نامه همکاری ایران و عراق با حضور محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان و محمد شیاع السودانی سرپرست وزارت صنایع و معادن و وزیر کار و امور اجتماعی عراق روز یکشنبه پس از دیداری دوجانبه امضا شد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در این دیدار بازسازی،  نوسازی و راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی در عراق با استفاده از دانش فنی تخصصی ایران را به عنوان دو پیشنهاد خود مطرح کرد و گفت: برقراری روابط بین بانکی به صورت طبیعی بین دو کشور برای گسترش مبادلات تجاری ضروری است.

    نعمت‌زاده آمادگی ایران را برای همکاری در بخش‌های زیربنایی به صورت گسترده با کشور عراق اعلام کرد و افزود: ایران برای توسعه مناسبات و گسترش تبادلات تجاری و اقتصادی با کشور دوست و برادر عراق تصمیم جدی دارد.

    همچنین سرپرست وزارت صنایع و معادن عراق در این دیدار خواستار ایجاد پنج شهرک صنعتی توسط ایران در مناطق مرزی بین دو کشور شد. 

    محمد شیاع السودانی، وزارت صنایع و معادن عراق را تنها دستگاه ذیربط در عقد قراردادهای اقتصادی طرفین معرفی کرد و گفت: ایده آتی عراق گسترش همکاری شرکت‌های بخش خصوصی دو کشور است.

    وی با اشاره به اینکه پنج بانک ایرانی در عراق شعبه دارند، افزود: بانک رشید عراق نیز درخواست ایجاد شعبه خود را در ایران داده است که امیدواریم مورد موافقت قرار گیرد.

    برچسب ها