عصر خودرو

صادرات فولاد خام در ۲ ماه نخست امسال رشد ۴۵ درصدی داشت

عصر بازار- آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران حاکی است: مجموع صادرات فولاد خام کشور در دوره ۲ ماهه نخست امسال به رقم یک میلیون و ۸۴ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۵ رشد ۴۵ درصدی را ثبت کرد.

صادرات فولاد خام در ۲ ماه نخست امسال رشد ۴۵ درصدی داشت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، برپایه جداول آماری این انجمن ، میزان صادرات فولاد خام در 2 ماه نخست سال گذشته به 748 هزار تن رسید .
    برپایه این آمار ، از مجموع صادرات فولاد خام رقم بیلت - بلوم 457 هزار تن بود و در مقایسه با عملکرد 2 ماهه سال گذشته که 516 هزار تن بود، افت 11 درصدی داشت.
    همچنین صدور اسلب هم از مجموع صادرات فولاد خام در این مدت برابر با 627 هزار تن بود که در مقایسه با 232 هزار تن 2 ماهه 95 رشد 170 درصدی داشت .
    علاوه براین میزان صادرات تولیدات فولادی در دوره این گزارش به رقم 180 هزار تن رسید و نسبت به 2 ماهه نخست سال 1395 که 509 هزار تن بود، کاهش 65 درصدی ثبت کرد.
    جداول آماری مزبور نشان می دهد بیشترین رقم صادرات در مدت مورد بررسی مربوط به صدور میلگرد کلاف با رقم 34 هزار تن بود که نسبت به رقم 9 هزار تن در 2 ماهه نخست سال گذشته رشد 278 درصدی یافت .
    میلگرد شاخه ای هم در 2 ماهه نخست امسال 83 هزار تن صادرات داشت که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که 50 هزار تن ثبت شده بود، 66 درصد رشد نشان می دهد.
    صدور ورق گرم بالای سه میلیمتر و زیر سه میلیمتر هم در دوره مورد بررسی به ترتیب 15 و 2 هزار تن انجام شد و در مقایسه با ارقام 357 و 45 هزار تن سال قبل، هریک کاهش 96 درصدی داشت .
    همچنین صادرات سایر اقلام تولیدات فولادی در 2 ماه نخست امسال به میزان 12 هزار تن ثبت شد که نسبت به 2 ماهه 1395 با رقم هشت هزار تن، رشد 50 درصدی نشان می دهد.
    علاوه براین، بررسی مزبور حاکی است واردات 2 ماهه فولاد خام به رقم 6 هزار تن رسید که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته که 30 هزار تن بود، 81 درصد افت داشت.
    برابر این آمار در 2 ماهه امسال کل تولیدات فولادی وارداتی به رقم 351 هزار تن رسید که در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته که رقم 496 هزارتن بود، افت 29 درصدی داشت .
     ایران چهاردهمین فولاد ساز جهان در سال گذشته با ظرفیت حدود 30 میلیون تنی، میزان تولید فولاد خام را به 18.5 میلیون تن رساند که در طول فعالیت فولاد سازی کشور بی سابقه بود .
    همچنین پارسال بالاترین میزان صادرات فولاد کشور با رقم نزدیک به 6 میلیون تن ثبت شد که رکورد شاخصی در دوره صادرات این فلز راهبردی است .
    امسال انتظار می رود میزان صادرات فولاد کشور به رقم حدود هشت میلیون تن برسد .
    براساس سند چشم انداز 1404 ظرفیت فولاد خام کشور به 55 میلیون تن خواهد رسید که از این رقم بیش از 15 میلیون تن صرف صادرات خواهد شد .

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو