عصر خودرو

از سوی سازمان بورس؛

نحوه ارائه صورتهای مالی شرکتها طبق IFRS ابلاغ شد

عصر بازار- سازمان بورس نحوه ارایه صورت های مالی شرکت ها بر اساس IFRS را به همه ناشران اوراق بهادار و حسابرسان معتمد سازمان ابلاغ کرد.

نحوه ارائه صورتهای مالی شرکتها طبق IFRS ابلاغ شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، در حالی به تازگی بانک مرکزی در بخشنامه‌ای با متذکر شدن 3 بند مهم، خواستار تنظیم صورتهای مالی سال 95 بانکهای بورسی و غیربورسی بر اساس نمونه ابلاغی شد که معاونت نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس 4 تصمیم این نهاد را در خصوص تهیه صورت های مالی شرکت ها مبتنی بر IFRS اعلام کرد.

    بر این اساس متن این ابلاغیه به این شرح است:

    پیرو ابلاغیه شماره 005/440/ب/95 مورخ 25 آبان 95 با موضوع «الزام شرکت ها به رعایت استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی (IFRS) در تهیه صورت های مالی»، سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص موارد ذیل تصمیم گیری کرد:

    1- با عنایت به درخواست‌های مکرر ناشران، حداکثر مهلت ارایه صورتهای مالی مبتنی بر استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی حسابرسی شده با توجه به لزوم هماهنگی با سازمان امور مالیاتی و بررسی جزییات اثرات مالیاتی، برای سال مالی 1395،شش ماه پس از تاریخ انتشار صورت‌های مالی حسابرسی شده همان سال ناشر، طبق استانداردهای حسابداری ایران، در سامانه کدال تعیین شد و در خصوص نحوه افشای آن مجددا اطلاع رسانی خواهد شد.

    2- ارایه صورت های مالی مبتنی بر استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی حسابرسی شده به زبان فارسی خواهد بود. علاوه بر آن، ارایه صورت های مالی مذکور به زبان انگلیسی اختیاری است.

    3- ملاک تصمیم‌گیری در مجامع عمومی شرکتها، صورتهای مالی بر اساس استانداردهای حسابداری ایران، خواهد بود.

    4- صورت‌های مالی مبتنی بر استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی باید حسابرسی ‌شده باشد و سایر روش‌های اطمینان‌بخشی همچون بررسی اجمالی، روش‌های توافقی و ... مورد تایید نیست.

    برچسب ها