عصر خودرو

رشد حجم و ارزش معاملات بورس تهران

عصر بازار- در پایان معاملات امروز یکشنبه ۲۵ تیر۹۶، شاخص کل بورس متاثر از معاملات منفی نمادهای رانفور و فملی با افت حدود ۳۸ واحدی به ارتفاع ۷۹,۶۲۰ رسید که در این بین نمادهای فولاد، اخابر و جم بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند.

رشد حجم و ارزش معاملات بورس تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، امروز به جز شاخص بازار دوم که 77 واحد افزایشی بود، مابقی شاخصهای منتخب همگی کاهشی بودند.
    در این روز، تعداد742 میلیون اوراق بهادار بورسی به ارزش معاملاتی 205 میلیارد تومان در 41.6 هزار نوبت معاملاتی دست به دست شد که نسبت به روز قبل افزایشی بود.
    گروه خودرو امروز هم فرسایشی و منفی بود، درگروه محصولات کاغذی نمادهای چکارن و چکاوه تقاضای بالا و رشد قیمتی به ترتیب 3 و 4.6 درصدی  و نماد چکاپا با معاملاتی متعادل و منفی (1.88 درصد پایانی) همراه بود.
    درگروه های معدنی معاملاتی متعادل در جریان بود  در این میان نماد کمنگنز با صف خرید و کدما با صف فروش مواجه بود، در گروه فلزی نیز نمادهای فجر، ذوب، فولاد و فنورد مثبت تر از هم گروهی ها بودند، همچنین نماد کیمیا پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی 650 ریالی با رشد حدود 2.7 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.
    گروه لیزینگی با معاملاتی متعادل و منفی مواجه بود که در این میان تنها نمادهای ولبهمن و ولملت از دادوستدهای مثبت برخوردار بودند.
    حریل با رشد 2 درصدی  و حپارسا  (حوالی صفر مثبت) تنها نمادهای مثبت گروه حمل و نقل هستند و سایر هم گروهی ها معاملاتی متعادل و منفی را تجربه  کردند تا جایی که نماد حفارس مجددا صف فروش شد.
    در گروه متعادل آی تی نماد پرحاشیه مرقام در حالی با افزایش عرضه ها به صف فروش رسید که نمادهای مداران، افرا و مفاخر معاملاتی مثبت را تجربه کردند.
    گروه شیمیایی اکثرا منفی بودند در این بین صف خریدهای شپاکسا و پاکشو خودنمایی می کردندهمینطور نمادهای شاملا و شپارس با رشد 4.8 و 3 درصد قیمت پایانی به کار خود خاتمه دادند، مابقی اکثرا افت قیمت داشتند.
    در حالی نماد واتی با صف خرید پرحجم 20.8 میلیونی امروز را به پایان برد که سایر هم گروهی ها ( به جز وبیمه که با توجه به افت قیمتی روزهای اخیر و قرار داشتن در سطوح حمایتی رشد 2 درصدی ثبت کرد) معاملاتی متعادل و منفی داشتند.
    گروه کاشی و سرامیک معاملاتی پرتقاضا و مثبت را تجربه کردند تاجایی که نمادهای کسعدی و کلوند با صف خرید همراه شدند این در حالی است که با توجه به رشد مناسب گروه و چشم انداز مثبت صنعت مذکور بخصوص با توجه به بازار بکر کشور عراق پس از آزاد سازی شهر استراتژیک موصل، نمادهای کچینی و کحافظ همچنان با توقف طولانی مدت مواجه هستند و کام سهامدران را بیش از پیش تلخ نموده اند.
    درگروه کانی های غیرفلزی نمادهای شلیا و کاذر با صف خرید، نماد کفرا با صف فروش و مابقی هم گروهی ها معاملاتی متعادل داشتند.
    درگروه ساختمانی صف خرید نمادهای ثاباد، وساخت و ثاخت و معاملات مثبت نمادهای ثرود، ثباغ و ثالوند  را شاهد بودیم.
    همچنین، غالبر، غمینو و غسالم نمادهای صف خرید، غپاک، غشاذر، غگلپا و غمارگ نمادهای مثبت و غشهداب، بهپاک، غبهنوش و غچین نمادهای منفی گروه غذایی طی دادوستدهای امروز بودند.

    برچسب ها