عصر خودرو

مدیرعامل شرکت شهر پویا مطرح کرد؛

اطلاع رسانی در بازار سرمایه، گامی اساسی در توسعه و رشد بازارهای مالی

عصر بازار- عضو هیات مدیره کارگزاری شهر، برگزاری جشنواره های تخصصی از جمله جشنواره بورس و رسانه را بر شناساندن فعالان و خبرگزاری های در حوزه بازارهای مالی و در نتیجه تعمق و رشد بازار سرمایه تاثیرگذار دانست.

اطلاع رسانی در بازار سرمایه، گامی اساسی در توسعه و رشد بازارهای مالی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، مهدی آزادواری، مدیرعامل شرکت شهر پویا و عضو هیات مدیره کارگزاری شهر با اشاره به اهمیت اخبار در بازار سرمایه اظهار داشت: بازار سرمایه، بازاری خبر محور است؛ از این روی، خبر، اطلاعات و گزارش هایی که در این فضا منتشر می شود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. می توان گفت اصلی ترین نیاز در حوزه بازار سرمایه برای هر سرمایه گذار حقیقی و حقوقی، اطلاعات، تحلیل و آمار درست است.

    این استاد دانشگاه ضمن تاکید بر اهمیت درستی اطلاعات منتشر شده در اخبار تصریح کرد: افزون بر انتشار سریع و به موقع اخبار، موضوع صحت و سقم اطلاعات نیز بسیار مهم است؛ چرا که هر سرمایه گذاری به هنگام تصمیم گیری در خصوص سرمایه گذاری خود و همچنین برای ورود به بازار یا جابجایی سهام خود، نیاز به اطلاعات شفاف، کامل، قابل اعتماد و به موقع دارد.

    وی در همین زمینه ادامه داد: به همین سبب توجه به تقویت رسانه ها، افزایش استانداردها، سرعت اطلاع رسانی و بالابردن کیفیت و صحت اخبار از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است؛ چرا که این موضوع باعث می شود که فرهنگ سازی خوبی در این زمینه ایجاد شود و زمینه های توسعه بازار سرمایه نیز از این راه فراهم می شود و طبیعی است که میان اطلاع رسانی و رشد بازار سرمایه رابطه مستقیمی وجود دارد و تقویت اولی به توسعه بازار می انجامد.

    آزادواری در ادامه چند عامل را در خصوص ارتقای کیفیت این جشنواره و ماندگاری بیشتر اثر مثبت آن بر خبرنگاران مد نظر قرار داد و ابراز داشت: اگر همزمان با برگزاری چنین جشنواره هایی، امکان برگزاری کارگاه های آموزشی برای خبرنگاران و افرادی که تمایل دارند در این حوزه فعالیت داشته باشند، وجود داشته باشد، بی تردید بر ارتقای سطح این جشنواره تاثیر موثری خواهد گذاشت.

    وی افزود: همچنین با توجه به وسعت بازار سرمایه و رشد ابعاد آن، لازم است این ابعاد به فعالان و علاقمندان بازارهای مالی نیز شناسانده شوند. یکی از مسیرهایی که در این زمینه موثر است، انتخاب خبرنگاران برگزیده و برتر در تمامی ابعاد این بازار از جمله بورس اوراق بهادار، بورس کال، بورس انرژی و اخبار شرکتی است.

    عضو هیات مدیره کارگزاری شهر با بیان اینکه جشنواره بورس و رسانه می تواند در میان خبرنگاران ایجاد انگیزه کند، گفت: از آنجا که یکی از اهداف این جشنواره تجلیل و بزرگداشت خبرنگاران است، پس می تواند فضای مناسبی برای پیوند هر چه بیشتر این گروه از فعالان بازار سرمایه با نهادهای حقوقی و حقیقی باشد.

    وی در ادامه افزود: از این طریق این امکان در اختیار فعالان بازار سرمایه قرار می گیرد تا با سرمایه گذاری بر خبرنگاران، کیفیت اطلاع رسانی را افزایش داده. و بدین وسیله زمینه های توسعه بازار و کسب و کار آنان نیز فراهم شود.
    خاطرنشان می شود سازمان بورس و اوراق بهادار با همکاری شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس، همزمان با روز خبرنگار و در آستانه 50 سالگی بازار سرمایه کشور، جشنواره "بورس و رسانه" را در امرداد ماه سال جاری برگزار می کند. حداکثر زمان ارسال آثار به دبیر خانه جشنواره پایان تیر ماه است. علاقه مندان می توانند برای ثبت نام به آدرس www.seo.ir مراجعه کنند.

    برچسب ها