عصر خودرو

بهترین فرصت برای فروش ذخایر طلا

عصر بازار- تحلیلگران اقتصادی بیزینس لاین بر این باورند که بهترین فرصت ممکن برای فروش ذخایر طلا در شرایط کنونی افزایش قیمت به ۱۲۲۷ تا ۱۲۳۰ دلار خواهد بود.

بهترین فرصت برای فروش ذخایر طلا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بنکر، قیمت جهانی طلا طی هفته گذشته با افزایش چشمگیر 1.5 درصدی روبرو شده است. این بهترین عملکرد هفتگی قیمت طلا در 5 هفته اخیر به شمار می رود.

    بر اساس این گزارش انتشار آمارهای ناامید کننده اقتصادی در آمریکا موجب شده است تا گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده کمتر شود.
    اظهارات رئیس فدرال رزرو آمریکا در نشست دو روزه کنگره نیز فشار زیادی را بر ارزش دلار وارد کرده و موجب افزایش قیمت جهانی طلا شده است.
    سرمایه گذاران بین المللی طی روزهای آینده منتظر برگزاری نشست مهم بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی انگلیس هستند. بانک مرکزی کانادا به تازگی برای نخستین بار در 7 سال اخیر نرخ بهره را افزایش داده است.
    به نظر می رسد بانک های مرکزی بزرگ جهان طی ماه های آینده نرخ بهره را افزایش خواهند داد. این مساله می تواند عامل مهمی برای نوسانات قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی باشد.
    تحلیل تکنیکال نشان می دهد قیمت طلا در کوتاه مدت بین 1210 تا 1231 دلار در نوسان خواهد بود.
    توصیه تحلیلگران بیزینس لاین به سرمایه گذاران بین المللی این است که بهترین فرصت برای فروش ذخایر طلا افزایش قیمت به بیش از 1227 تا 1230 دلار خواهد بود.
    تحلیل تکنیکال نیز نشان می دهد که سطح حمایتی قیمت طلا طی روزهای آینده ابتدا 1220 و سپس 1210 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا به زودی تا 1195 و 1177 دلار کاهش خواهد یافت.
    سطح مقاومتی قیمت طلا نیز در ابتدا 1235 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1255 و 1265 دلار افزایش خواهد یافت.
    تحلیلگران بازارهای بین المللی بر این باورند که بهترین فرصت برای خرید طلا وقتی است که قیمت این فلز گرانبها به سطح 1200 دلار در هر اونس نزدیک می شود.
    به نوشته طلا،طی روزهای آینده انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین می تواند تاثیر مهمی بر روند قیمت جهانی طلا داشته باشد. نگرانی های سیاسی در آمریکا و ادامه جنجال بر سر دحالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری و افشای دیدار پسر ارشد ترامپ با یک وکیل روسی می تواند عامل مهمی برای نوسانات در بازارهای جهانی باشد.

    برچسب ها