عصر خودرو

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل مطرح کرد:

توسعه اقتصادی و بازارهای مالی با ایجاد تالار معاملات کارگزاران بورس کالا

عصر بازار- مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت:ایجاد تالار معاملات کارگزاری های فعال در بورس کالا، می تواند کمک شایانی به روند پیشرفت بازارهای مالی و توسعه اقتصادی استان داشته باشد.

توسعه اقتصادی و بازارهای مالی با ایجاد تالار معاملات کارگزاران بورس کالا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هاشم مظفری گفت: دوره آموزشی آشنایی با مفاهیم اولیه بورس کالا با حضور مدیران بورس کالای ایران و کارشناسان دستگاههای اجرایی در مرکز آموزش و پژوهش توسعه و آینده نگری سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل برگزار شد .

    وی گفت: این دوره با تاکید مقام عالی استان و با هدف آشنا کردن کارشناسان دستگاههای اجرایی و فعالان اقتصادی با نحوه عرضه محصولات مختلف، از جمله محصولات کشاورزی در بورس کالای ایران و استفاده از ظرفیت های آن جهت صادرات محصولات استانی به کشورهای همجوار برگزار شد.

    مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل افزود: بورس کالا به عنوان یکی از بخش های مهم بازار سرمایه مطرح بوده و به دلیل ظرفیت های ممتاز کشاورزی در این استان، توسعه بورس کالا در اردبیل از طریق ایجاد تالار معاملات کارگزاری های فعال در بورس کالا و همچنین استقلال بورس منطقه ای می تواند کمک شایانی به روند پیشرفت بازارهای مالی و توسعه اقتصادی استان داشته باشد .

    در این نشست همچنین فلاح، مدیر مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالای ایران، نحوه عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا را بصورت عملیاتی تشریح و به مزایای طرح قیمت تضمینی نسبت به خرید تضمینی برای محصولات کشاورزی از جمله کاستن بار مالی دولت، تسریع در پرداخت مطالبات کشاورزان و همچنین کاهش هزینه های نگهداری و انبار داری اشاره کرد.

    برچسب ها