عصر خودرو

همایش ارزیابی عملکرد خصوصی سازی در اجرای اصل ۴۴ برگزار می‌شود

عصر بازار- معاون سازمان خصوصی سازی از برگزاری همایش ارزیابی عملکرد خصوصی سازی در اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ در روز ۸ مردادماه امسال خبر داد.

همایش ارزیابی عملکرد خصوصی سازی در اجرای اصل ۴۴ برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، داود خانی از برگزاری همایش ارزیابی عملکرد خصوصی سازی در اجرای سیاستهای کلی اصل 44 در روز 8 مردادماه امسال در مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما خبر داد و گفت: سال گذشته رئیس کل سازمان خصوصی سازی در یکی از جلسات هیئت وزیران به ارائه گزارش در خصوص عملکرد این سازمان پرداخت و گزارشی مفصل در خصوص وضعیت اشتغال، بهره وری و ... شرکتهای واگذار شده ارائه داد که با استقبال مواجه شد.

    معاون برنامه ریزی، توسعه منابع و امور پشتیبانی سازمان خصوصی سازی افزود: بر این اساس هیئت وزیران، سازمان خصوصی سازی را مکلف کرد تا بررسیهای خود را در این زمینه وسیع و گسترده تر کند و بر این اساس این سازمان پایش علمی خود را برای بررسی بیش از 100 شرکتی که سهام آنها بصورت بلوکی واگذار شده بود آغاز کرد.

    وی اضافه کرد: در این بررسی ها که توسط چند پژوهشکده مرتبط با این موضوع صورت گرفت، هفت شاخص مهم از جمله بهره وری، اشتغال، کارایی، توسعه، مالیات، سرمایه گذاری و ... که هر یک دارای چند زیر شاخه هستند ملاک کارشناسی قرار گرفت و در نهایت تعدادی از شرکتها بیشترین نمره را در این زمینه کسب کردند و به عنوان برترین ها مشخص شدند.

    معاون سازمان خصوصی سازی همچنین ادامه داد: دوره مورد ارزیابی عملکرد این شرکتها به دو بخش تقسیم می شود، یک دوره سه سال پیش و سه سال بعد از واگذاری هر یک از این شرکتهاست که مبنای ارزیابی قرار گرفته و دوره دوم نیز سه سال قبل و نیز همه سالهای پس از واگذاری هر یک از این شرکتهاست که مورد بررسی قرار گرفته است.

    خانی اذعان داشت: بر این اساس در نظر داریم در همایشی که با عنوان ارزیابی عملکرد خصوصی سازی در اجرای سیاستهای کلی اصل 44 در روز 8 مردادماه امسال با حضور مقامات عالی رتبه کشور، مدیران شرکتهای برتر، روسای اتاقها، پژوهشگران و دانشجویان و ... برگزار می شود به معرفی شرکتهای برتر در این زمینه و تقدیر از آنها بپردازیم و در همین حال در این همایش گزارشی از کارنامه خصوصی سازی در دولت یازدهم و آثار و نتایج مثبت حاصل از واگذاریها در دولت تدبیر و امید ارائه خواهد شد.

    وی گفت: علاقه مندان برای حضور در این مراسم می توانند با سازوکاری که متعاقبا اعلام می شود درخواست خود را به سازمان خصوصی سازی ارائه دهند.

    برچسب ها