عصر خودرو

مدیرعامل مپنا:

توان پوشش برق خاورمیانه را داریم

عصر بازار- مدیرعامل گروه مپنا از توانایی پوشش برق فراملی و منطقه ای این مجموعه خبر داد.

توان پوشش برق خاورمیانه را داریم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، عباس علی آبادی افزود: در زمینه ساخت توربینهای کلاس اف دو برنامه جامع را در حال بررسی هستیم، یک برنامه با تکیه بر توانایی های بومی و داخلی که با پیشرفتهای خوبی همراه بود، دوم اینکه با هماهنگی وزارت نیرو قراردادی با شرکت زیمنس منعقد شد تا این توربینها به صورت کاملا داخلی در ایران ساخته شود البته ما پیشتر در این زمینه تجاربی هم داشتیم.

    او ادامه داد : تا کنون سرمایه گذاری خوبی در این زمینه انجام شده است و به نظر نمی رسد با توجه به بازار محدود کشورمان در تولید این کلاس از توربین نیازی به سرمایه گذاری مجدد داشته باشیم.

    علی ابادی گفت: امروز در صنعت توربین سازی ایران نامدار و سبب شده تا در این زمینه بالاتر از برخی قرار بگیریم. در حال حاضر ما متجاوز از 70هزار مگاوات ظرفیت نصب شده داریم که در بیشتر ایام سال این ظرفیت معطل است. مثلا ما در زمستان بیش از 60 هزار مگاوات توان تولید برق داریم در حالی که نیاز کشور در زمستان 25 هزار مگاوات است.

    مدیرعامل مپنا ادامه داد: با توجه به اینکه توربین کالای راهبردی محسوب می شود اما قیمت بالایی ندارد، مثلا برای توربین کلاس اف مجموع تجهیزات مورد نیاز یک بلوک کامل در مقیاس 60 میلیون دلار است که البته رقم قابل توجهی است.

    او با اشاره به ساخت توربینهای "ای تایپ"گفت: در حال حاضر در حال ساخت توربینهای 3000 واتی در عراق هستیم که این رقم پیشتر بیش از 500 مگاوات در عراق و در سوریه 1000 مگاوات راه اندازی شده بود. حتی در زمان تحریمها بسیاری ازین توربینها را به کشورهای مختلف صادر کردیم. این توربینها از حیث راندمان تفاوت چندانی با توربین های کلاس اف ندارد اما باز هم سیاست وزارت نیرو بر این است که در ساخت توربینهای سایز بزرگتر هم اقدام کنیم .

    علی آبادی افزود: بدنبال تولید محصول دیگری هستیم که میان 180 تا 200 مگاوات را پوشش دهد که آن هم تولید داخل است ، زمانی که سوخت ارزان در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد و روی آن کنتور نمی گذاریم طبیعتا عده ای سودجو هم از این فرصت بهره می جویند، ما در حال حاضر توانایی پوشش تولید برق منطقه خاور میانه را داریم و به این گونه به رقابت با دنیا وارد می شویم .

    برچسب ها