عصر خودرو

تاکید سفیر ارمنستان بر افزایش روابط تجاری با ایران

عصر بازار- سفیر ارمنستان در جمهوری اسلامی ایران، خواستار افزایش و تسهیل در روابط تجاری با کشورمان در زمینه های مختلف و استفاده از تجربه های موفق بازرگانان ایرانی شد.

تاکید سفیر ارمنستان بر افزایش روابط تجاری با ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، ' آرتاشس تومانیان ' روز شنبه در بازدید از مزرعه نمونه ملی در پرورش گل و گیاهان زینتی و یک واحد تولید لبنیات در شهرستان آمل، با ابراز خرسندی از فرصت به وجود آمده برای بازدید از ظرفیت و توانمندیهای تولیدی در سفرش به مازندران گفت: میزان سرمایه گذاری بین 2 کشور با وجود همسایگی و نزدیکی مرزی به یکدیگر اکنون به علت نبود اطلاعات و شناخت کم از توان تولیدی و ظرفیت های گردشگری، بسیار پایین است.
    وی ادامه داد: با افزایش روابط و ایجاد باور دو جانبه، می توان موفقیت های قابل توجهی در زمینه های مبادلات تجاری بین 2کشور ارمنستان وایران از طریق مازندران به دست آورد.
    سفیر ارمنستان در ایران، گفت: درصورت فراهم شدن این فرصت، فعالان 2کشور می توانند تجارب خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و از تجربه های موفق بازرگانان مازندران نیز بهره مند شوند.
    ** ارمنستان دروازه ایران به اوراسیا
    تومانیان با اشاره به اینکه جمهوری ارمنستان به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا می تواند دروازه بزرگ ایران برای ورود به بازارهای اوراسیا باشد، اضافه کرد: البته اتحادیه اوراسیا مذاکراتی را در سال های گذشته با ایران داشته ومی تواند از فرصت و ظرفیت های ایجاد شده با ارمنستان، حجم مبادلات صادراتی خود را افزایش دهد.
    وی ادامه داد: اینکه اکنون تجار ومدیران مازندرانی به دنبال برخی بخشنامه ویا تشریفات رایج برای ورود به بازار ارمنستان باشند، صراحتا عرض می کنم، که دیگر نیازی به امضای قرارداد یا تفاهم نامه نیست وشما می توانید از الان در بازارهای ارمنستان حضور داشته باشید.
    وی ابرازامیدواری کرد، که با فرصت هایی که در سایه تعامل همسایگی دوکشور به وجود آمده بتوانیم بهترین استفاده را برای بهره مندی بیشتر 2 کشور داشته باشیم.
    *** آمادگی میزبانی از فعالان اقتصادی ارمنستان را داریم
    معاون هماهنگی اموراقتصادی ومنابع انسانی استاندارمازندران نیز از آمادگی این استان برای میزبانی از فعالان اقتصادی و تجار ارمنستان در راستای افزایش مراودات تجاری 2کشور خبر داد.
    حسن خیریان پور اظهار کرد: مازندران با بهره مندی از پتانسیل های مختلف در حوزه های تجاری ، اقتصادی ازجمله وجود سه فرودگاه ، بنادر به خصوص بندرویژه امیرآباد، ساحل و مناطق گردشگری بستر مناسبی را به منظور حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم کرده است.
    وی افزود: مازندران اکنون در حوزه محصولات کشاورزی وماشین آلات، سیمان وموادغذایی توان وآمادگی واردات به کشور ارمنستان را دارد.
    بنابر امارها میزان مبادلات تجاری ایران با ارمنستان در سال گذشته به 240 میلیون دلار سید که حدود 3،5میلون دلار مربوط به مازندران بوده است .
    آرتاشس تومانیان سفیر ارمنستان در جمهوری اسلامی ایران، بعدازظهر شنبه قرار است از یک واحد تولیدی در بابلسر دیدن کند وروز یکشنبه با تجار، بازرگانان وفعالان اقتصادی مازندران درمحل اتاق بازرگانی استان نشست داشته باشد.
    ارمنستان با حدود 30 هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز که پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 استقلال یافت، با موقعیت راهبردی ویژه، از غرب با ترکیه، شمال گرجستان، شرق جمهوری آذربایجان (جمهوری قره‌باغ) و در جنوب ایران و جمهوری خودمختار نخجوان (جزئی از جمهوری آذربایجان) هم مرز است.
    مازندران در حاشیه دریای خزر واقع است و کشورهای حاشیه دریای خزر و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از مازندران هستند.
    قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال - جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، کراسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی ساری- رامسر ونوشهر از جمله مزایای مازندران است.

    برچسب ها