عصر خودرو

رشد شاخص با دو اهرم بانکی و فلزی

عصر بازار- امروز در اولین روز کاری هفته، شاخص بورس با رشد ۱۴۹ واحدی در مدار ۷۹ هزار و ۶۵۹ واحد ایستاد.

رشد شاخص با دو اهرم بانکی و فلزی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ،به جز شاخص بازار دوم که 14 واحد افت کردف تمامی شاخص های منتخب امروز سبز پوش بوند.
    امروز سهامداران تعداد 691 میلیون ساوراق بهادار به ارزش 199 میلیارد تومان در حدود 44 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.
    در گروه های حمل و نقل ، پتروشیمی ، سیمانی، مواد و محصولات دارویی ، عرضه برق و گاز ، خودرو و ساخت قطعات ، ماشین آلات و دستگاه‌های برقی ، لاستیک و پلاستیک و استخراج کانه های فلزی اکثر نمادها معاملات منفی را پشت سر گذاشتند.
    در مقابل گروه هایی مثل کاشی و سرامیک، قندیها، فلزات، بانکیها، انبوه سازی، رایانه و کانی های غیر فلزی اکثر نمادهای معاملات مثبتی را تجربه کردند.
    امروز نمادهای وبملت با 56 واحد، فولاد 41 واحد، فملی حدود 30 واحد، وتجارت 21.5 واحد، فخوز 17.6 واحد و پاکشو 14.8 واحد تاثیر مثبت روی شاخص بورس گذاشتند و در مقابل نماد غدیر به تنهایی 14 واحد تاثیر منفی روی بورس داشت.
    رشد شاخص فلزات به دلیل حجم بالای معاملات نسبت به سایر گروه‌ها بیشتر است، در این روز شاخص فلزات رشد 380 واحدی را ثبت کرد، درحالیکه شاخص خودرویی ها که روزی لیدر بازار بودند 117 واحد افت کرد.
    امروز نمادهای پر بیننده بورس وبملت، خودرو،کترام، مداران، خپارس، فولاد و ثاژن بود که در این بین خپارس، خودرو و ثاژن سرخ پوش بودند.
    در این روز، صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای کساوه، کرازری، شلعاب، پاکشو، شفارس، پتایر و شاملا بود.
    شفارس علی رغم شفاف سازی شرکت و تاکید بر بودجه فعلی امروز را با رشد 5 درصدی و صف خرید به پایان برد، شاملا نیز امروز از یک مزایده خبر داد و پس از نوسانات منفی چند روز اخیر دوباره به روزهای رشد بازگشت و رشد 5 درصدی را ثبت کرد.
    گفتنی است در این روز شاهد بازگشایی نمادهای معاملاتی آپ، جم، سشمال، خاور، حپترو، ساربیلح، همراهح و توقف نمادهای ملت، تمحرکه، خکار، خوساز، فاما، آسیا و کساپا بودیم.

    برچسب ها