عصر خودرو

مدیرعامل مرکز مالی ایران خبر داد:

اپلیکیشن بانک جامع اطلاعات مالی ایران به طور رسمی عرضه شد

عصر بازار- نخستین اپلیکیشن بانک جامع اطلاعات مالی بازار سرمایه ایران IFDB طراحی و برای استفاده رایگان در دسترس علاقه‌مندان و فعالان بازارهای مالی قرار گرفت.

اپلیکیشن بانک جامع اطلاعات مالی ایران به طور رسمی عرضه شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از  سنا ، پیش از این در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه و با حضور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از نسخه اندروید این اپلیکیشن رونمایی شده بود و اکنون پس از طی مراحل آزمایشی نسخه های اندروید و iOS اپلیکشین بانک جامع اطلاعات مالی ایران به صورت رایگان در دسترس قرار گرفته است. علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه را از طریق خدمات دهنده‌هایی چون «اپ استور»، «گوگل پلی» و «کافه بازار» به صورت رایگان دریافت کنند.

    مدیرعامل مرکز مالی ایران درباره اهداف طراحی این برنامه کاربردی، گفت: توسعه مستمر بازارهای مالی در یک دهه گذشته سبب شده است تا اطلاعات بسیار زیاد و درعین‌حال پراکنده‌ای در بخش‌های مختلف بازار سرمایه تولید شود که گردآوری و تجمیع این اطلاعات و ارائه آن در قالب‌های نوین ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

    علی نقوی تصریح کرد: با توجه به این ضرورت طراحی برنامه کاربردی موبایل (اپلیکیشن) بانک اطلاعات مالی ایران  IFDB را در دستور کار قرار دادیم. جمع‌آوری داده‌ها و برنامه‌نویسی برای تهیه این محصول از سه ماهه چهارم سال 1395 آغاز شد و در فروردین‌ماه به نتیجه رسید.

    مدیرعامل مرکز مالی ایران درباره ویژگی‌های این اپلیکیشن گفت: IFDB شامل اطلاعات ابزارهای مالی و کالای قابل معامله در بورس های کشور و اطلاعات نهادهای مالی ایران است. در بخش ابزارهای مالی، با تقسیم‌بندی این ابزار بر حسب سهام، اوراق بدهی و مشتقه اطلاعات معاملاتی هر یک از ابزارها برحسب نماد و صنعت قابل مشاهده است.

    به گفته نقوی اطلاعات صندوق های سرمایه‌گذاری، کالای قابل معامله در بورس انرژی ایران و بورس کالای ایران نیز در بخش‌های دیگر ارائه شده است و این امکان برای کاربران وجود دارد تا به ابزارها و کالاها بر حسب بورس‌ها و بازارهای آنها نیز دسترسی پیدا کنند.

    همچنین در این برنامه اطلاعات مؤسسات و نهادهای فعال در بازار مالی ایران به تفکیک نهاد ناظر (بانک مرکزی، سازمان بورس و اوراق بهادار و بیمه مرکزی) ارائه شده است. اطلاعات تمامی ناشران پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، فرابورس ایران و ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار و تمامی شرکت ها و شخصیت های حقوقی عرضه کننده کالا در بورس‌های کالایی نیز گردآوری شده است.

    بنا بر این گزارش، تمامی داده‌های این برنامه از سایت‌های رسمی و معتبر کشور جمع‌آوری شده است. لینک های دریافت برنامه از این طریق قابل دسترسی و نصب بر روی گوشی است:

    بانک جامع اطلاعات مالی ایران (IFDB)

    لینک معرفی نرم افزار:

    http://bit.ly/IFDB_IFC5

    دریافت از اپ استور:

    http://bit.ly/IFDB_AS5

    دریافت از گوگل پلی:

    http://bit.ly/IFDB_GP5

    دریافت از کافه بازار:

    http://bit.ly/IFDB_CB5

    مدیرعامل مرکز مالی ایران همچنین از برنامه‌ریزی برای توسعه این محصول هم خبر داد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، توسعه این محصول در دستور کار مرکز قرار گرفته است و به‌زودی قابلیت های جدیدی بر روی این محصول ارائه می‌شود.

    برچسب ها