عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه:

پیش بینی افزایش رونق بورس پس از فصل مجامع

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با پایان یافتن فصل مجامع و مشخص شدن تکلیف سود و زیان تقسیمی شرکتها شاهد روند متعادل معاملات، در بورس خواهیم بود.

پیش بینی افزایش رونق بورس پس از فصل مجامع
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، محمدرضا حسینی با اشاره به افت شاخص بورس و قیمت سهام در خرداد و تیرماه امسال گفت: با پایان یافتن فصل مجامع و روشن شدن وضعیت شناسایی سود و زیان شرکت ها، انتظار می رود روند نزولی شاخص و قیمت سهام در بازار متوقف شود.

    این کارشناس بازار سرمایه افزود: رفتار احتیاطی سهامداران در فصل مجامع به صورت سنتی در خرداد و تیرماه هر سال اتفاق می‌افتد که تا حدودی این رفتار قابل توجیه است؛ چرا که پیش بینی گزارشات منتشر شده توسط شرکت ها تا حدود غیرممکن است و این موضوع سبب می‌شود تا معامله گران با احتیاط بیشتری اقدام به معامله در بورس کنند، در نتیجه معمولا در فصل مجامع شاهد بازاری آرام در تالار شیشه‌ای هستیم.

    وی اضافه کرد: از سوی دیگر موضوعاتی چون افزایش سرمایه و تقسیم سود در مجامع شرکت ها موجب می‌شود تا پس از بازگشایی، نماد معاملاتی شرکتها با افت همراه باشد و از این نظر هم معامله‌گران ترجیح می‌دهند پیش از برگزاری مجامع شرکت ها اقدام به فروش سهام خود کنند که این موضوع نیز باعث می‌شود در فصل مجامع به صورت سنتی شاهد افت شاخص و کاهش حجم و ارزش معاملات در بورس باشیم.

    این کارشناس بازار سرمایه با بیان این که با پایان یافتن فصل مجامع و مشخص شدن تکلیف سود و زیان تقسیمی شرکت ها رفته رفته شاهد بازگشت معاملات بورس به تعادل و رونق تدریجی خواهیم بود گفت: شاید بتوان مهمترین اتفاق تاثیرگذار بر معاملات بازار سهام در مردادماه را تعیین تکلیف کابینه دولت دوازدهم و مشخص شدن تیم اقتصادی دولت عنوان کرد.

    برچسب ها