عصر خودرو

پرواز مستقیم قشم ایر از تبریز به هامبورگ هر صبح جمعه

عصر بازار- سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از آغاز برقراری پرواز از امروز جمعه ۲۳ تیرماه (۱۴ جولای) از مبدا تبریز به شهر هامبورگ آلمان خبر داد.

پرواز مستقیم قشم ایر از تبریز به هامبورگ هر صبح جمعه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، رضا جعفرزاده افزود : پرواز هرجمعه ساعت 6 بامداد از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به مقصد فرودگاه شهید مدنی تبریز انجام خواهد شد و پس از توقف کوتاه و سوار کردن مسافر در تبریز، ساعت 08:40 عازم هامبورگ می شود.
    وی ادامه داد: پرواز برگشت در مسیر هامبورگ - تبریز نیز ساعت 13:30 (به وقت محلی) و از تبریز به فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) ساعت 22:30 جمعه ها خواهد بود.
    جعفر زاده افزود: این پرواز با هواپیمای ایرباس 319 و با ارایه کترینگ مناسب و متفاوت از مبداء تهران به تبریز انجام شد و در آینده نزدیک نیز شمار هواپیماها و پروازها در این مسیر افزایش خواهد یافت.
    سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به چشم انداز افزایش پروازها به اروپا گفت: : در دو سال گذشته شاهد افزایش برقراری پروازهای ایران به اروپا و بالعکس توسط شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی بودیم که پرواز تبریز - هامبورگ نیز از همین دسته است که امروز انجام شد.
    شرکت قشم ایر مجری این طرح با هواپیماهای ایرباس 600 - 300، ایرباس 320، فوکر 100، RJ و ایرباس 319 در 20 مسیر داخلی در ایران و 21 مسیر بین المللی به عنوان یکی از سه ایرلاین مطرح ایران مشغول به فعالیت است.
    این شرکت تاکنون به کشورهای روسیه، گرجستان، ارمنستان، ترکیه، رومانی، بلغارستان، کراواسی، صربستان، قبرس، عراق، امارات و تایلند پرواز داشته است و با برقراری پرواز تبریز – هامبورگ و پرواز تهران - بروکسل، دو کشور آلمان و بلژیک به عنوان مقاصد مهم اروپایی به این لیست اضافه خواهند شد.
    جعفر زاده با بیان اینکه انجام پروازهای بین المللی بر اساس تفاهمنامه و قراردادهای حمل و نقلی بین دو کشور انجام می شود، افزود: شرکت های هواپیمایی پس از اخذ مجوز از دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری اقدام به برقراری این پروازها می کنند.
    شهر تبریز که به عنوان مهد سرمایه گذاری ایران در نهمین اجلاس وزرای گردشگری همکاری اسلامی به عنوان شهر نمونه و پایتخت گردشگری اسلامی 2018 میلادی انتخاب شد به عنوان مبداء اصلی برای پرواز به هامبورگ نیز برگزیده شد و موفقیت پرواز تبریز - هامبورگ تجربه مهمی برای توسعه پروازهای اروپایی در ارتباط با این شهر خواهد بود.
    همچنین با توجه به اخذ مجوز TCO به عنوان اولین ایرلاین ایرانی برای پرواز به آسمان اروپا از سوی «قشم ایر» و با در نظر گرفتن استراتژی این شرکت که پرواز در آسمان بین المللی است، گزینش هامبورگ به عنوان مقصد پروازی اروپایی به دلیل ویژگی هایی نظیر دومین بندر بزرگ اروپا، پنجمین بندر فعال دنیا و پرجمعیت ترین شهر اتحادیه اروپا، انتخاب شایسته ای به شمار می رود.
    هامبورگ سومین مرکز صنعت هوایی غیرنظامی جهان است که هواپیماهای مسافربری ایرباس، در تولوز و هامبورگ تولید نهایی، مونتاژ و تحویل می شوند. فرودگاه هامبورگ نیز چهارمین فرودگاه پرتردد آلمان و سی و یکمین فرودگاه پرتردد اروپا است که از بعد خدمات فرودگاهی نکته قابل توجهی است.
    علاقه مندان برای تهیه بلیط می توانند به دفاترخدمات مسافرتی معتبر مراجعه کنند.

    برچسب ها