عصر خودرو

علی حق مطرح کرد:

جشنواره بورس و رسانه، گامی در ارتقای دانش بازار سرمایه

عصر بازار- مدیر بازاریابی تامین سرمایه امین، برگزاری جشنواره های تخصصی از جمله جشنواره بورس و رسانه را بر ارزیابی دقیق تر فعالیت های رسانه ای در حوزه بازارهای مالی تاثیرگذار دانست.

جشنواره بورس و رسانه، گامی در ارتقای دانش بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، علی حق گفت: این جشنواره ها با توجه به اینکه معمولا داوری آن به افراد متخصص سپرده می شود، قطعا می تواند در این قضیه که فعالان رسانه ای حوزه بازار های مالی به لحاظ  محتوای تخصصی مطالبشان ارزیابی درست تری شوند، نقش داشته باشد .
    وی افزود:  از طرف دیگر، حضور داورانی که تخصصشان رسانه است می تواند به افزایش کیفی مطالب و  انطباقشان با  متدهای درست روزنامه نگاری کمک کند.
    به گفته حق، همچنین اگر جشنواره بورس و رسانه به طور منظم و سالانه برگزار شود،  می تواند رقابتی را بین فعالان رسانه ای هم برای افزایش سطح تخصصی مطالبشان و هم برای افزایش کیفیت مطالب به لحاظ فن روزنامه نگاری ایجاد کند. 
    وی در پاسخ به این سوال که چه قدر به تداوم جشنواره  تخصصی بورس و رسانه در دوره های بعدی امیدوار هستید گفت: البته جشنواره تخصصی بورس و رسانه در زمان دبیرکلی دکتر عبده تبریزی نیز با همین اهداف فعلی از جمله گسترش فرهنگ سهامداری  برگزار شد و متولی آن هم شرکت بورس و اوراق بهادار تهران بود که جایزه آن  اعتبار برای خرید سهام درنظر گرفته شد، ولی ادامه نیافت؛ لذا تداوم این گونه جشنواره های تخصصی به همت متولیان برگزاری آن بستگی دارد.
    حق با بیان اینکه اساس تصمیم گیری در بازار های مالی متکی بر اطلاعات است، اظهار داشت:  اصولا اطلاعات، عنصر اصلی تصمیم گیری اقتصادی است و این در بازار مالی به جهت آنکه بازار پویا و به روزی است و سرعت توزیع اطلاعات در آن باید بیشتر باشد، با بازارهای سنتی متفاوت است.
    مدیر بازاریابی تامین سرمایه امین ادامه داد: در بازار سنتی گردش اطلاعات بسیار کند است ، اما پویایی در بازار سرمایه، میزان تاثیرگذاری اطلاعات در تصمیم گیری فعالان بازار را افزایش می دهد و ابزار این اطلاع رسانی هم رسانه ها هستند که الان بیشترین سهم را رسانه های مجازی، وب سایت های شرکت های بورسی و نهادهای متولی بازار تشکیل می دهند.
    حق تاکید کرد: از این جهت اهمیت اطلاع رسانی شفاف، دقیق و به روز مهمترین عنصر در بازار سرمایه است.
    وی در پاسخ به سوالی درخصوص مقایسه جشنواره مطبوعات با جشنواره های تخصصی همچون بورس و رسانه گفت: در جشنواره های عمومی، بیشتر آن ویژگی های ساختاری مطلب به لحاظ انطباق با تکنیک ها و فنون روزنامه نگاری  سنجیده می شود؛ اما در جشنواره تخصصی این حسن وجود دارد که فعالان خبره این حوزه و افرادی که دانش تخصصی دارند راجع به مطالب نظر می دهند؛ یعنی مطالب به لحاظ تخصصی هم دقیق تر چک می شود.
    حق در پایان افزود: در جشنواره مطبوعات، بیشتر وزن روزنامه نگاری و تطابق با استانداردهای آن و ذوق و نوآوری که خبرنگار در این حوزه داشته، مهم است. بنابراین جشنواره تخصصی کمک می کند که بار فنی و تخصصی مطلب هم بسته به آن حوزه اش که بازار سرمایه باشد، سنجیده و ارزیابی شود و این کمک می کند که خبرنگارهای متخصص تری در این حوزه ورود کنند یا اگر حضور دارند، خودشان را به لحاظ دانش تخصصی بازار مالی تقویت کنند.
    خاطرنشان می شود: سازمان بورس و اوراق بهادار، همزمان با روز خبرنگار و در آستانه 50 سالگی بازار سرمایه کشور،  جشنواره" بورس و رسانه" را برگزار می کند

    برچسب ها