عصر خودرو

درخواست دبیرکل اوپک از سه کشور

عصر بازار- دبیرکل اوپک گفت، این سازمان خواهان «ترمیم ضابطه مند» تولید نفت ایران، لیبی و نیجریه است و بر اساس توافق کاهش تولید دارای هدف گذاری تولید انعطاف پذیری است تا خود را بیشتر با تولید نفت این سه کشور تطبیق دهد.

درخواست دبیرکل اوپک از سه کشور
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از عصرنفت ، محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک گفت، این سازمان خواهان «ترمیم ضابطه مند» تولید نفت ایران، لیبی و نیجریه است و بر اساس توافق کاهش تولید دارای هدف گذاری تولید انعطاف پذیری است تا خود را بیشتر با تولید نفت این سه کشور تطبیق دهد.

    بارکیندو گفت، سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در ماه نوامبر زمانی که در توافق کاهش تولید محدوده تولید 32.5 تا 33 میلیون بشکه در روز را تعیین کرد، انتظار احیای تولید نفت این سه کشور را داشت. در همین حال، امانوئل کاچیکوو، وزیر نفت نیجریه گفت، کشورش از محدود شدن تولید نفت این کشور حمایت خواهد کرد.

    بارکیندو افزود: «ما تمایل داریم شاهد یک ترمیم ضابطه مند باشیم که اختلال چندانی در روند برقراری توازن مجدد در بازار ایجاد نکند. این یک روند بسیار ظریف است که به دلیل تغییر در عوامل بنیادین، بیش از حد انتظار طولانی شده است.» وی افزود، اوپک با تعیین یک سقف تولید مشخص، «مقرراتی را برای افزایش مورد انتظار تولید نفت» کشورهای ایران، لیبی و نیجریه تعیین کرده است.

    لیبی و نیجریه از توافق کاهش تولید مستثنی شده اند، در حالی که ایران اجازه یافته تا تولید خود را به میزان 90 هزار بشکه در روز افزایش دهد.

    اوپک در ماه ژوئن 32.6 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده است. بر اساس اعلام آژانس بین المللی انرژی، میزان تبعیت این سازمان از توافق کاهش تولید به پایین ترین حد از میزان آغاز آن در ماه ژانویه رسیده است. اوپک و 11 تولید کننده دیگر در ماه می توافق کاهش تولید را برای 9 ماه دیگر تمدید کردند.

    بارکیندو در ادامه این مصابحه گفت، اوپک درک می کند که لیبی، نیجریه و ایران با «چالش های شدیدی» مواجه بوده اند و از افزایش تولید آنها استقبال می کند. «ما خوشحالیم که شاهد رشد سریع تولید نفت این کشورها هستیم.»

    برچسب ها