عصر خودرو

آمادگی قزاقستان برای سرمایه گذاری در بندر خشک اینچه برون گلستان

عصر بازار- معاون استاندار منگستائو قزاقستان در امور سیاست، سرمایه گذاری و صنعت از آمادگی سرمایه گذاران این کشور برای مشارکت در بندر خشک اینچه برون در استان گلستان خبر داد.

آمادگی قزاقستان برای سرمایه گذاری در بندر خشک اینچه برون گلستان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، « امیر ژانوف راخیمبک» روز جمعه در جلسه هم اندیشی استفاده از ظرفیت های ریلی درحوزه بازرگانی که در ایستگاه راه آهن اینچه برون گنبدکاووس برگزار شد، اظهار داشت؛ ظرفیت های ایران بویژه در ایستگاه و بندر خشک اینچه برون مورد علاقه سرمایه گذاران بخش خصوصی قزاقستان است.
    وی با اشاره به افتتاح خط آهن سه کشور قزاقستان - ترکمنستان و ایران در آذرماه 93 گفت: این خط آهن فرصت خوبی برای توسعه روابط سه کشور، بویژه قزاقستان و ایران است.
    راخیمبک اضافه کرد: حجم مبادلات انجام شده بین سه کشور درحال حاضر به نیم میلیون تن در سال رسیده است که این رقم در دورنمای تعریف شده 20 ساله به 6 میلیون و 775 هزار تن می رسد.
    وی تصریح کرد: افتتاح خط آهن بین سه کشور، نشانه دوستی بین آنهاست و امیدواریم این خط آهن مبنای توسعه سه کشور باشد.
    معاون استاندار منگستائو قزاقستان با ابراز همدردی نسبت به حوادث تروریستی 17 خرداد در ایران افزود: مشابه این حوادث در قزاقستان نیز اتفاق می افتد که امیدواریم دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.
    راخیمبک اضافه کرد: توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین کشورهای منطقه از راه های جلوگیری از حوادث تروریستی است.
    وی با تاکید برضرورت فراهم کردن زیرساخت های سرمایه گذاری در بندرخشک اینچه برون تصریح کرد: قزاقستان آماده پذیرش سرمایه گذاری شرکت های ایرانی بویژه در امور زیرساختی است.
    وی همچنین با استقبال از توسعه روابط دو استان گلستان و منگستائو ابراز امیدواری کرد راه اندازی قطار مسافربری بین گلستان و اکتائو قزاقستان نیز در آینده نزدیک محقق شود.
    در این جلسه ربیعی معاون استاندار گلستان، مدیرکل راه آهن شرق 2، رئیس اتاق بازرگانی گلستان، مدیرکل گمرکات گلستان و هیات قزاقستانی حضور داشتند.
    گمرک اینچه برون در حدود 80 کیلومتری شمال شهرستان گنبدکاووس و در مرز ایران و ترکمنستان قرار دارد؛ این گمرک علاوه بر اینکه محل ورود راه آهن قزاقستان - ترکمنستان - ایران به کشورمان است، محل احداث بندر خشک برای توسعه مبادلات تجاری با کشورهای منطقه نیز می باشد.

    برچسب ها