عصر خودرو

یک فعال بازار سرمایه مطرح کرد؛

کاهش سود بانکی مهمترین عامل توسعه بازار

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه مهمترین عامل برای رشد بازار سرمایه را کاهش نرخ سود بانکی عنوان کرد و گفت: افزایش اعتماد سرمایه گذاران نیز در بلندمدت می تواند عامل افزایش مشارکت باشد.

کاهش سود بانکی مهمترین عامل توسعه بازار
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، محمد کفاش پنجه‌شاهی گفت: کاهش ریسک‌های سیاسی و اثرات مثبت ناشی از آن بر بازار در صورتی که با کاهش نرخ سود بانکی همراه شود رشد خوبی را نصیب سرمایه گذاران خواهد کرد و می‌تواند سرمایه گذاری‌ها را به سمت بورس سوق دهد.

    وی در عین حال افزود: کاهش نرخ سود بانکی خبری نیست که بازار سهام را به یکباره متحول کند؛ چرا که باوجود اعلام نرخ سود جدید، بانک‌ ها کماکان به مشتری‌ های قدیمی خود سود بیشتر را پرداخت می‌کنند و زمانی که سیاست کاهش نرخ سود به‌ طور کامل عملیاتی شود، شاهد بهبود چشمگیر بازار سرمایه خواهیم بود.

    کفاش پنجه شاهی با اشاره به موضوع تک نرخی شدن ارز و تاثیر آن بر بازار سرمایه گفت: تک نرخی شدن ارز، برخی صنایع را که از ارز مبادله‌ای استفاده می کنند متضرر و برخی دیگر مانند پالایشگاه‌ها را منتفع می‌کند؛ اما در مجموع، تک نرخی شدن ارز در بلندمدت برای عمده صنایع مطلوب ارزیابی می‌شود.

    وی همچنین مدیریت صحیح نقدینگی تزریق شده به بازار را به عنوان راه کاری برای توسعه بازار سرمایه دانست و افزود: در حال حاضر ظرفیت بازار سرمایه برای افزایش تامین مالی محدود است و به طور کلی متنوع کردن ابزارهای بدهی جهت برطرف کردن انواع نیازها می تواند راهکار موثری باشد.

    برچسب ها