عصر خودرو

ارزش جهانی دلار به پایین‌ترین میزان در ۱۰ ماه گذشته رسید

عصر بازار- اطمینان نداشتن بانک فدرال رزرو آمریکا نسبت به عدد تورم و رشد اقتصادی و همچنین تأخیر در اجرای سیاست‌های محرک اقتصادی باعث شده است، ارزش دلار در برابر ارزهای بین‌المللی دیگر به پایین‌ترین میزان خود در ۱۰ ماه گذشته برسد.

ارزش جهانی دلار به پایین‌ترین میزان در ۱۰ ماه گذشته رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، پس از سخنرانی جنت یلن رئیس‌کل فدرال رزرو آمریکا در برابر نمایندگان کنگره این کشور ارزش دلار به کمترین میزان از ماه سپتامبر سال گذشته تا کنون رسید.

    اصلی‌ترین علل کاهش ارزش دلار سیاست‌های ناپایدار و غیر مطمئن بانک مرکزی فدرال این کشور به شمار می‌رود،. چرا که با توجه به تغییر سیاست‌های اقتصادی کاخ سفید بانک مرکزی فدرال آمریکا در مدیریت بازارهای مالی آمریکا با قدرت قدم برنمی‌دارد.

    یکی دیگر از مشکلاتی که ارزش دلار را تحت تأثیر خود قرار داده است نبود اطلاعات کافی نسبت به جزئیات سیاست‌های اقتصادی محرک دولت ترامپ است که به تشدید نگرانی کارگزاران و سرمایه‌گذاران انجامیده است. در حال حاضر دلار در شرایط مطلوبی قرار ندارد.

    این در حالی است که یلن در سخنرانی خود در کنگره آمریکا چشم‌انداز مثبتی را نسبت به آینده دلار ترسیم کرد اما بازار جنجال نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات بر سر بستن بودجه این کشور همچنان داغ است و چشم‌انداز نامطمئن و غیرقابل پیش‌بینی را نسبت به روند اجرای سیاست‌های اقتصادی در آمریکا ایجاد کرده است.

    یلن در سخنرانی خود اعلام کرد: بانک مرکزی فدرال آمریکا مطمئن نیست که نرخ تورم به رقم دو درصدی از پیش تعیین شده دست یابد چرا که تورم در آمریکا تا حدودی کاهش یافته و سیاست‌های بانک مرکزی این کشور برای افزایش آن را خنثی کرده است و به همین دلیل نگرانی نسبت به کاهش رشد اقتصادی امریکا همچنان وجود دارد.

    یلن در سخنان خود ادامه داد: قطعیتی درباره اینکه تورم چگونه به سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا و در چه زمانی عکس‌العمل نشان می‌دهد وجود ندارد. پیش‌بینی‌های بانک مرکزی فدرال آمریکا نشان می‌دهد علیرغم افزایش‌ها برای تورم و تحریک اقتصادی این کشور تورم روندی کاهشی را در آمریکا می‌پیماید و پیش‌بینی می‌شود رقم آن به 1.4 درصد کاهش یابد.

    برچسب ها