عصر خودرو

رئیس خانه صنعت و معدن یزد:

واحدهای صنعتی کوچک از رکود خارج نشده‌اند

عصر بازار- رئیس خانه صنعت و معدن یزد با بیان اینکه واحدهای صنعتی کوچک از رکود خارج نشده‌اند گفت: تمام بار مالیاتی کشور بر دوش تولیدکنندگان افتاده است.

واحدهای صنعتی کوچک از رکود خارج نشده‌اند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، سیدعلی اکبر کلانتر در همایش روز ملی صنعت و معدن یزد با اشاره به اینکه نام‌گذاری روز صنعت و معدن در سال 60 انجام شد اظهار داشت: استان یزد دومین استان معدنی کشور است و ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای در این زمینه دارد.

    وی خاطرنشان کرد: یکی از گلایه‌هایی که در ارتباط با بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن در کشور و تجلیل از صنعت‌گران و معدن‌کاران برگزیده کشوری انجام می‌شود این است که استان یزد با وجودی که دومین استان معدنی کشور است هیچ برگزیده‌ای از معدن در کشور ندارد.

    کلانتر افزود: این که ما فقط اشکالات را بیان کنیم بی‌انصافی است چرا که دولت تلاش‌های زیادی برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی کشور به‌کار بسته و گره‌های زیادی را از پیش روی صنعت‌گران و معدن‌کاران کشور برداشته است.

    رئیس خانه صنعت و معدن یزد با بیان اینکه گلایه‌هایی که در زمینه اقتصاد بیان می‌شود سیاسی نیست، عنوان کرد: استان یزد تقریبا از همه مواهب طبیعی محروم است و هیچ جنگل و دشت سرسبز و آب فراوانی ندارد و تنها با سخت‌کوشی و پشتکار مردم این استان توانسته‌اند به پیشرفت دست پیدا کند.

    وی افزود: یزد به عنوان استانی که تا چند سال پیش هفت و نیم درصد بیکاری داشته، الان با مشکل 12 درصد بیکاری روبه‌رو است و یکی از علل اصلی این بیکاری‌ها افزایش مهاجرت از استان‌های دیگر به یزد است.

    کلانتر ادامه داد: صورتی که قرار است استان یزد اشتغال برای مردم دیگر استان‌ها ایجاد کند لازم است که بودجه و اعتبار استان یزد در زمینه صنعت و معدن هم افزایش پیدا کند.

    رئیس خانه صنعت و معدن یزد بیان کرد: در بخش کشاورزی استان یزد 27 هزار اشتغال دارد و در صنعت بالای 80 هزار نفر، اما در مقابل بخش کشاورزی 83 درصد کل آب استان را به خود اختصاص داده است.

    وی گفت: متاسفانه الان همه فشار مالیات به دوش صنعت‌گران به ویژه صنایع کوچک افتاده است و همین موضوع سبب شده که این صنایع با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو شوند به ویژه اینکه بسیاری از بخش‌ها از جمله پتروشیمی‌ها با معافیت مالیاتی روبه‌رو شده‌اند.

    کلانتر گفت: مسئولان باید به هر صورتی که هست از بخش تولید و صنعت به صورت ویژه حمایت کرده و حتی اگر تولید زیانده هستند به دلیل اشتغالی که ایجاد کرده‌اند باید حمایت از آنها ادامه پیدا کند.

    رئیس خانه صنعت و معدن یزد اظهار داشت: قبول داریم که کشور در حال خروج از رکود است ولی واحدهای کوچک هنوز از رکود خارج نشده‌اند و با توجه به اینکه استان یزد بیشتر با این نوع واحدها روبه‌رو است مشکلات زیادی در استان وجود دارد.

    1000 کارخانه جدید در استان یزد در حال احداث است

    محمدرضا علمدار یزدی در این همایش با اشاره به اینکه از سال 1393 تاکنون دو هزار و 200 واحد صنعتی و معدنی استان یزد مورد پایش و بررسی قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: در نشست ها و بررسی های صورت گرفته، دو هزار و 300 مصوبه در راستای رفع مشکلات این واحدهای صنعتی و معدنی به تصویب رسیده است.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد به تلاش‌های این سازمان در رفع مشکلات واحدهای کوچک اشاره و تصریح کرد: در این راستا و برای توانمندسازی واحدهای صنعتی و معدنی کوچک، بیش از 850 میلیارد تومان از سال 93 تاکنون پرداخت شده است.

    علمدار یزدی خاطرنشان کرد: با پرداخت این مبلغ به واحدهای صنعتی و معدنی کوچک، استان یزد موفق شد در پرداخت تسهیلات مستقیم و غیرمستقیم مجموعا رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص دهد.

    وی در ارتباط با اشتغال استان یزد تصریح کرد: خوشبختانه در این زمینه توانستیم بیش از 45 هزار نفر اشتغال در چهار سال گذشته در یزد ایجاد کنیم و این اشتغال‌ها را به تثبیت برسانیم که ارزش بسیار بالایی دارد.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد اشتغال ایجاد شده را به ازای هر روز 36 نفر اشتغال دانست و گفت: در بخش سرمایه گذاری هم استان یزد توانسته رتبه های برتر بین سایر استان‌های کشور ار به خود اختصاص دهد و تاکنون 50 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش های معدن، صنعت و تجارت یزد انجام شده است.

    علمدار یزدی از روند اجرایی ساخت بیش از 1000 کارخانه در استان یزد با پیشرفت‌های فیزیکی بالای 60 درصد خبر داد و افزود: این واحدها با سرمایه گذاری بیش از 100 هزار میلیارد ریال، زمینه ایجاد 45 هزار شغل در استان یزد را فراهم می کنند.

    برچسب ها