عصر خودرو

قیمت نفت با عدم پایبندی برخی کشورها به توافق اوپک کاهش یافت

عصر بازار- رویترز اعلام کرد قیمت نفت در بازارهای جهانی با عدم پایبندی برخی کشورها از جمله عربستان به توافق اوپک کاهش یافت و به کمتر از ۴۸ دلار سقوط کرد.

قیمت نفت با عدم پایبندی برخی کشورها به توافق اوپک کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت هر بشکه نفت برنت با 42 سنت کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت 47 دلار و 32 سنت به فروش رفت.

    قیمت نفت وست‌تگزاس آمریکا هم قیمت کاهش 37 سنتی را تجربه کرد و به قیمت 45 دلار و 11 سنت معامله شد.

    در گروه سایر فراورده‌های نفتی هم بنزین 1.72 دلار افت کرد و گالنی 150 دلار و 36 سنت معامله شد.

    نفت کوره و گازوئیل هم کاهش‌های به ترتیب 1.46 دلار و 5.25 دلار را داشته‌اند.

    خبرگزاری رویترز درباره دلیل کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی نوشت؛ پس از آنکه آژانس بین المللی انرژی آمارهایی ارائه کرد مبنی بر اینکه کشورهای تولیدکننده نفت در ماه می به تعهدات خودشان عمل نکرده اند و عرضه در بازارهای جهانی افزایش یافته است، قیمت نفت مسیر کاهشی را طی کرد.

    روز گذشته منابع آگاه اعلام کردند که عربستان در ماه می تولید خود را 12 هزار بشکه در روز از سقف تعهدش به اوپک بیشتر کرده است.

    آژانس بین المللی انرژی اعلام کرده که چندین اعضای اوپک تولید خودشان را بیش از تعهدات ماه می افزایش داده‌اند،‌ به طوری که از نظر این آژانس، میزان تعهدات کشورهای تولیدکننده که پیش از این 95 درصد بوده، اکنون به 78 درصد رسیده است.

    آژانس بین المللی انرژی که در پاریس قرار دارد اعلام کرد هر ماه یک مسئله تازه‌ای ایجاد می شود که مسیر متوازن شدن عرضه و تقاضا در بازارهای نفت را تغییر می‌دهد؛ این ماه هم افزایش تولید لیبی و نیجریه و همچنین عدم پایبندی دیگر اعضا به تعهداتشان، عرضه را نسبت به تقاضا افزایش داد.

    کشورهای تولیدکننده نفت (اعضای اوپک و غیراوپک) در ماه می با تمدید توافق قبلی تصمیم گرفتند تا ماه مارس 2018 تولید خودشان را روزانه 1.8 میلیون بشکه کاهش دهند.

    کارشناسان اعلام کردند در صورت پایبندی آنها به این تعهدات نسبت عرضه و تقاضا متوازن می‌شود و قیمت بالا می‌رود.

    برچسب ها