عصر خودرو

ساماندهی بازار داخلی با عرضه برخی محصولات در بورس کالا

عصر بازار- سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: عرضه برخی از محصولات در بورس کالا می تواند بخشی از مشکلات تولیدکنندگان و کشاورزان را مرتفع کند.

ساماندهی بازار داخلی با عرضه برخی محصولات در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ،علی وقف چی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با اشاره به عرضه گندم در بورس کالا اظهار داشت: مهم‌ترین مزیت قیمت تضمینی در بورس کالا، کنار رفتن دلالان پرشمار از بازار کشاورزی و کشف عادلانه قیمت‌ها در بورس کالا است.

    وی  در ادامه افزود: یکی از عمده ترین مشکلی که بخش کشاورزی با آن مواجه است، بحث بازار این محصولات است که در آن شاهد حضور دلالان و واسطه گران هستیم که بخش عمده سود به آن ها تعلق می گیرد، انتظار داریم با عرضه محصولات کشاورزی در بورس شاهد شفافیت در قیمت ها و کوتاه شدن دست واسطه گران از این بازار پر سود بود.

    سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی تصریح کرد: به دلیل پایین بودن بهره وری در بخش کشاورزی در بحث تولید با مشکلات عدیده و بسیاری روبه رو هستیم، به طوری که باید در راستای تقویت این بخش تلاش های بسیاری صورت گیرد. به همین دلیل عرضه برخی از محصولات در بورس کالا می تواند بخشی از این مشکلات را برای تولید کنندگان و کشاورزان مرتفع کند.

    وی در پایان یادآور شد:  از معایبی که می‌توان در خرید تضمینی به آن اشاره کرد، این است که در این نوع خرید توانمندی، مهارت و علمی بودن در بحث کشاورزی مورد نظر قرار نمی‌گیرد، بلکه به سمتی حرکت می‌کنیم که محصولات خود را تحث هر شرایطی و با هر کیفیتی به فروش برسانیم. اگر انتظار داریم در بحث رقابت‌پذیری حرفی برای گفتن با رقبای خارجی خود داشته باشیم، باید در راستای توسعه طرح قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی باشیم.

    برچسب ها