عصر خودرو

ماکرون خواستار همگرایی بیشتر منطقه یورو شد

عصر بازار- رئیس جمهور فرانسه بر این باور است که اتحادیه اروپا هنوز با یک پروژه ناقص روبرو است و نیاز به تغییر پیمان های فعلی دارد تا همگرایی بین کشورهای منطقه یورو افزایش یابد.

ماکرون خواستار همگرایی بیشتر منطقه یورو شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در اظهاراتی که امروز پنجشنبه منتشر شد، تاکید کرد: اتحادیه اروپا در یک پروژه ناقص باقی مانده و نیاز به تغییراتی در پیمان هایش دارد تا همگرایی بین کشورهای عضو یورو افزایش یابد.

    رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه با روزنامه "کوئست " تصریح کرد: پاریس از همگرایی عمیق تر بین کشورهای اروپایی حمایت می کند و آلمان از ناکارآمدی منطقه یورو بهره می برد.

    وی خواستار انتخاب یک وزیر دارایی و بودجه مشترک برای منطقه یورو شده است، طرحی که واکنش احتیاط آمیز آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روبرو شده است.

    ماکرون بار دیگر بر این مساله تاکید کرده است که پاریس از یک کاسه شدن بدهی های ملی کشورهای منطقه یورو در قالب یک بدهی موسوم به بدهی منطقه یورو حمایت نمی کند.

    رئیس جمهور فرانسه در ادامه ضمن انتقاد از سیاست های اقتصادی و تجاری آلمان گفت: آلمان یک اقتصاد قوی دارد ولی این کشور دارای عدم تعادل اقتصادی ، تجاری و حمعیتی با کشورهای همسایه اش است و این مسئولیت را دارد تا برای آینده بهتر منطقه یورو تلاش کند.

    روزنامه هندلز بلات آلمان روز چهارشنبه گزارش داد که وزرای دارایی آلمان و فرانسه قصد دارند در نشست مشترک کابینه که قرار است پنجشنبه برگزار شود، نقشه راهی را برای هماهنگ کردن مالیات بر شرکت های دو کشور طراحی و تدوین کنند.

    ماکرون افزود: آلمان که با مازاد بودجه روبرو است باید بخشی از احیای سرمایه گذاری در بخش خصوصی و عمومی اروپا باشد.

    برچسب ها