عصر خودرو

زمانی نیا در کنگره جهانی نفت:

۳ میلیارد نفر در جهان از فقر انرژی رنج می‌برند

عصر بازار- معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت، اوج مصرف سوخت‎های فسیلی را طبق برآوردهای جهانی در سال ۲۰۴۰ عنوان کرد و گفت: بیش از سه میلیارد نفر در جهان هم اکنون از فقر انرژی در جهان رنج می‌برند.

۳ میلیارد نفر در جهان از فقر انرژی رنج می‌برند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، امیرحسین زمانی نیا در بیست و دومین کنگره جهانی نفت در استانبول با بیان این که شدت مصرف انرژی چالشی جدی است که بیشتر ما در این سیاره با آن روبه‌رو هستیم، افزود: برای نمونه، ما در ایران پنج برابر بیشتر از ژاپنی‌ها انرژی مصرف می‌کنیم.

    وی با اشاره به این که آگاهی در صنعت نفت درباره نیاز جهانی به بند هفت اهداف توسعه پایدار درباره انرژی ارزان و تجدیدپذیر و دسترسی به منابع انرژی ارزان، مطمئن، پایا و مدرن در حال افزایش است، تصریح کرد: اهداف جاه‌طلبانه توسعه پایدار برای سال 2030 میلادی، شامل سه بخش می شود.

    زمانی نیا، دسترسی جهانی به انرژی، 2 برابر کردن سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در سبد انرژی جهان و دو برابر کردن نرخ بهبود بهره وری انرژی را سه بخش این اهداف دانست و گفت: تحقق این اهداف و یا نزدیک شدن به آنها برای تحقق دیگر بخش‌های اهداف توسعه پایدار (SDG7) ضروری است.

    معاون وزیر نفت با یادآوری این که بیش از سه میلیارد نفر در جهان هم اکنون از فقر انرژی رنج می برند، و به سوخت پاک برای طبخ غذا دسترسی ندارند، ادامه داد:  بیش از یک میلیارد نفر در جهان به برق دسترسی  ندارند.

    به گفته وی، تا سال 2035 میلادی سه میلیارد نفر به جمعیت کره زمین اضافه می‌شود.

    زمانی نیا با بیان این که همه مطالعات نشان می دهند که سوخت‌های فسیلی بخشی مهم از سبد انرژی جهانی در آینده هستند، افزود: برآورد می شود که در دهه 2040 میلادی تقاضا برای سوخت‌های فسیلی به اوج خود برسد.

    معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت با اشاره به این که در سال 2040 میلادی، مصرف گاز از نفت پیشی می گیرد، گفت:  سهم گاز در سبد انرژی جهان در سال 2040 به 26,6 می رسد.

    وی سهم نفت، زغال‌سنگ و انرژی هسته ای در سبد انرژی جهان در سال 2040 را به ترتیب 26,1، 23.9، 6.1 عنوان کرد و افزود: سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در سال 2015 در سبد انرژی جهان به 17.3 درصد می رسد. این رقم در سال 2015، 14 درصد بوده است.

    معاون وزیر نفت با استناد به این آمار جهانی تصریح کرد: بی گمان در اینجا بخشی از کار می لنگد. برای این که «جامعه جهانی» سهم انرژی های تجدید پذیر در مجموع سبد انرژی جهان را 3,3 درصد افزایش دهد، به 25 سال زمان نیاز است.

     زمانی نیا با بیان این که اهداف توسعه پایدار با چالش واقعی روبرو است، ادامه داد: کارایی و ضرورت اهداف توسعه پایدار و اقتصاد کم کربن، برای همه قابل درک است اما جامعه چند دسته انسانی جرات ندارد همچون یک « جامعه جهانی» راهبرد طراحی کند چون در صحنه سیاسی بین المللی بیش از اندازه درباره واژه جامعه جهانی اغراق شده است.

    وی ادامه داد: اگر می خواهیم یک زندگی قابل قبول انسانی برای همه افراد این سیاره ایجاد کنیم، «مسئولیت مشترک و متناسب با توان» یک اصل است.

    معاون امور بین ‎الملل و بازرگانی وزیر نفت گفت: عملکرد ما در ایران حرکت به سوی یک اقتصاد کم کربن، استفاده  از وسایل نقلیه سی ان جی، استفاده از گاز به جای سوخت‌های مایع در نیروگاه‌های برق و پیشگیری از سوزاندن گازهای همراه است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو