عصر خودرو

آغاز عملیات اجرایی ساخت نیروگاه خورشیدی با مشارکت شرکت سوئیسی در خراسان شمالی

عصر بازار- با حضور وزیر نیرو عملیات اجرایی نیروگاه خورشیدی ۳۰ مگاواتی با سرمایه گذاری یک شرکت سوئیسی در جاجرم خراسان شمالی آغاز و یکی دیگر از دستاوردهای برجام و برنامه های دولت در جذب سرمایه گذاری خارجی محقق شد.

آغاز عملیات اجرایی ساخت نیروگاه خورشیدی با مشارکت شرکت سوئیسی در خراسان شمالی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، علیرضا صبوری هدف از ساخت نیروگاه خورشیدی، تولید برق با بهره برداری از انرژی پاک عنوان کرد و گفت: این نیروگاه به ظرفیت 30 مگاوات در مجاورت پست 400 کیلو ولت جاجرم راه اندازی می شود و با سرمایه گذاری شرکت اکوفاینانس سوئیس و شرکت هامون مهر آفرین، به عنوان نماینده ایرانی امروز وارد مرحله اجرایی شد.
    مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: ارزش ارزی سرمایه گذاری این نیروگاه 37.5 میلیون یورو است و 40 درصد از تجهیزات مورد استفاده در نیروگاه، شامل پنل و اینورتر از خارج کشور تامین می شود و مابقی تجهیزات نیز از قبیل کابل، سازه های فولادی با پوشش گالوانیزه گرم و تجهیزات ساخت پست از تولیدات داخلی است.
    صبوری با بیان اینکه در مرحله نخست ساخت و راه اندازی این نیروگاه خورشیدی، 358 نفر نیرو به کار گرفته می شود افزود: شمار نیروی مورد نیاز در مرحله بهره برداری 41 نفر است.
    وی تصریح کرد: نیروگاه خورشیدی از 120 هزار پنل خورشیدی 250 واتی ساخته می شود و با ساخت آن از مصرف گاز طبیعی به میزان بیش از 153میلیون مترمکعب کاسته می شود.

    *افتتاح مرکز فهام
    مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی همچنین به پروژه های قابل بهره برداری با حضور وزیر نیرو در استان اشاره کرد و گفت: این شرکت در راستای پروژه های اقتصاد مقاومتی مبادرت به نصب دو هزار و 500 دستگاه کنتور فهام برای مشترکان غیرکشاورزی دیماندی و نصب 850 دستگاه کنتور فهام برای دیماندی مشترکان غیرکشاورزی استان کرده است.
    صبوری هدف از این طرح را مدیریت مصرف برق و کنترل بهینه برداشت آب از منابع زیر زمینی عنوان کرد.
    به گفته وی چهار هزار و 300 مشترک این شرکت دیماندی است و مشترکان دیماندی 1.5 درصد از کل مشترکان و 46 ردصد از مسرف انرژی برق را به خود اختصاص داده اند.

    * افتتاح سامانه خط گرم فرمان از نزدیک
    مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: این شرکت به منظور کاهش خاموشی های با برنامه در زمان سرویس و نگهداری شبکه های توزیع و نیز به منظور ارتقای سطح خدمات فنی، مبادرت به خریداری اولین لاین تراک تولید داخل و دو دستگاه بالابر بوم عایق و راه اندازی سامانه خط گرم فرمان از نزدیک فشار متوسط در سطح واحدهای تابعه شرکت کرده است.

    * افتتاح 5 سین مراکز فوریت های برق
    صبوری گفت: شرکت توزیع برق خراسان شمالی با هدف ارتقای سطح خدمات مردم و کاهش خاموشی ها و کاهش زمان رفع خاموشی ها، اقدام به بازطراحی و تجهیز هفت دستگاه خودرو امدادی در مرکز فوریت های برق شهرستان ها کرده است.
    وی خاطرنشان کرد: این خودروها در بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، فاروج، گرمه و جاجرم مشغول به فعالیت است.
    شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی 330 هزار مشترک دارد.

    برچسب ها