عصر خودرو

معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد؛

اقتصاد، اولویت اول کشور است

باید رشد دورقمی را تجربه کنیم

عصر بازار- معاون اول رئیس جمهور با اشاره به صادرات ۵۰ میلیارد دلاری کالا گفت: بخش عمده‌ای از این صادرات، کالاهای نفتی است و ردپای ارزش افزوده در آن محدود است.

اقتصاد، اولویت اول کشور است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری در مراسم افتتاح موزه بانک ملی گفت: اولویت اول کشور امروز بدون تردید اقتصاد است که به صورت مکرر گفته شده که مسئله ای همچون بیکاری و معیشت مردم، باید مورد توجه قرار گیرد. البته اقتصاد ایران باید بزرگ شود و قادر باشد که سالانه حداقل یک میلیون شغل برای جوانان خود ایجاد کند.

    معاون اول رئیس جمهور افزود: باید رشد دو رقمی مستمر را برای چند سال تجربه کنیم. این درحالی است که ایران می تواند یک کشور بزرگ باشد. اما اینکه چرا نمی شود باید مدام از سوی اقتصاددانان مورد سوال واقع شود.

    جهانگیری گفت: باید از این رنج برد که مردم ایران از زندگی اقتصادی خود ناراضی هستند. افتخار به کسی نیست که به ماده قانونی سد راه کسی شود که می تواند شغل ایجاد کند. این روزها وقتی قرارداد توتال به امضا رسیده، باید به این فکر کرد که همه مردم ایران باید خوشحال باشند، اما متحیر می مانیم که چرا عده ای به هم ریخته اند.

    وی افزود: عده ای با دولت یا فردی در آن مخالفت دارند، اما نباید با مردم ایران مخالفت داشت، چراکه این طور کارها از قبیل توتال در جهت حمایت از مردم ایران است، در حالیکه مقام معظم رهبری اعلام کرده اند که باید 200 میلیارد دلار در بخش نفت و گاز سرمایه گذاری شود، در حالیکه قرارداد توتال شکست امریکایی ها و تحریم هایی است که می گفت پول نباید به سمت ایران برود.

    جهانگیری ادامه داد: هنوز هم 195 میلیارد دلار باید در بخش نفت و گاز سرمایه گذاری شود، این در حالی است که 5 میلیارد دلار سرمایه توتال در این پروژه است، درحالیکه عایدی مردم ایران در این پروژه بسیار بیش از این است، اگرچه توتال در مدت 20 سال ده میلیارد دلار عایدی خواهد داشت.

    وی افزود: ایران کشور بزرگ و متمدنی است که آثار طبیعی و تاریخی زیادی دارد که هر یک از بناها باعث افتخار است، از همین آثار است که می شود به تمدن یک کشور دست یافت.

    جهانگیری گفت: اکنون ششصد موزه در کشور داریم که تعدادی از آن متعلق به بخش خصوصی است.

    معاون اول رئیس جمهور افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی از دل بانک ملی بیرون آمده که این حائز اهمیت است. حتما یکی از سیاستهای اصلی دولت توجه به گردشگری است؛ بر این اساس موزه بانک ملی می‌تواند یکی از اقداماتی باشد که منجر به جذب گردشگر شود.

    وی افزود: در شورای اقتصاد برای اولین بار تصویب شد که شرکتهای بزرگ دولتی باید هزینه‌های اجتماعی مرتبط با کارهای خود را پرداخت کنند که بر این اساس، وقتی که یک کار میلیاردی در یک منطقه اجرایی می شود، باید نسبت به مسائل اجتماعی آن هم توجه داشت. در این میان، یکی از کارهای اجتماعی مهمی که مراکزی مثل بانکها می توانند انجام دهند، حمایت از جامعه هنرمندان کشور است که با زحمت یک اثری را خلق می کنند و منتظر می مانند اثر را در مزایده ای در داخل و خارج شرکت دهند.

    برچسب ها