عصر خودرو

با حضور شرکت‌های نرم‌افزاری بازار سرمایه؛

سومین نشست تخصصی امنیت سایبری برگزار شد

عصر بازار- سومین نشست تخصصی امنیت سایبری با هدف سرعت بخشی به ارتقاء امنیت اطلاعات در حوزه بازار سرمایه برگزار شد.

سومین نشست تخصصی امنیت سایبری برگزار شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، در این نشست تخصصی که با حضور کارشناسان امنیت و فناوری اطلاعات شرکت‌‌های نرم‌افزاری بازار سرمایه و حراست سازمان بورس و به میزبانی مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه (مکنا) برگزار شد، برنامه ‌های کوتاه‌مدت، بلند‌مدت و همچنین موضوعات تخصصی امنیت سیستم‌ها و زیرساخت های شبکه مورد بررسی قرار گرفت و بر اجرای کامل و صحیح استانداردهای امنیت اطلاعات و سند الزامات امنیت اطلاعات بازار سرمایه تاکید شد.

    در این نشست، احمد سحرخیز، رییس مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه (مکنا)، با یادآوری اینکه امروز تهدیدات سایبری در کمین سیستم ها و زیرساخت های فناوری‌محور همه کشورهاست، تصریح کرد: می‌توان پیش‌بینی کرد که این قبیل تهدیدات در جهان امروز، روند فزاینده‌ای دارد و از این رو، باید آمادگی‌های لازم در این خصوص سرلوحه فعالیت‌های این حوزه باشد. وی افزود: فضای امن تبادل اطلاعات، ضرورتی برای پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و زمینه‌ساز رونق و اعتماد به بازار سرمایه است.

    کارشناسان حاضر در این جلسه نیز به تبادل نظر در خصوص سیستم‌های تشخیص نفوذ، به روزرسانی سامانه‌ها و انجام پایش و ارزیابی‌های امنیتی پرداخته و اجرای دستورالعمل‌ها را مورد تاکید قرار دادند.

    برچسب ها