عصر خودرو

همزمان با گشایش ۳ نماد

اوراق مشارکت شهرداری قم از فردا در فرابورس ایران معاملاتی می‌شود

عصر بازار: اوراق مشارکت شهرداری قم از چهارشنبه ۲۹ مهرماه همزمان با گشایش نماد در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران پذیرش می‌شود.

اوراق مشارکت شهرداری قم از فردا در فرابورس ایران معاملاتی می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، پذیرش اوراق مشارکت شهرداری قم به منظور تأمین بخشی از منابع مالی طرح قطار شهری قم از روز چهارشنبه 29 مهرماه در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران انجام می‌شود.
    بر اساس این گزارش، مبلغ کل اوراق 3 هزار و 289 میلیارد و 999 میلیون ریال با قیمت اسمی هر ورقه یک میلیون ریال به صورت 3.5 ساله است و سود آن سه ماه یکبار پرداخت می‌شود.
    طبق این گزارش، بانک شهر به عنوان عامل فروش، ضمانت پرداخت اصل و سود اوراق را در سررسیدهای مقرر بر عهده دارد ضمن آنکه شهرداری قم و وزارت امور اقتصادی و دارایی هریک به میزان 50 درصد، بازپرداخت اصل و سود این اوراق را تضمین کرده‌اند.
    اوراق شهرداری قم، در سه نماد جداگانه پذیرش شده و توسط بازارگرانان مستقل بازارگردانی خواهد شد؛ اوراق خریداری شده در هر نماد، صرفا در همان نماد و با مظنه‌های تعیین شده توسط بازارگردان همان نماد قابل معامله هستند.
    طبق این گزارش، از مجموع 3 میلیون و 289 هزار و 999 ورقه، تعداد 2 میلیون و 289 هزار و 999 ورقه در نماد "قم 971" پذیرش شده و شرکت تامین سرمایه آرمان با روش بازارگردانی مبتنی بر مذاکره با تعهد خرید روزانه حداکثر 120 هزار ورقه از هر کد معاملاتی و در سقف خرید 11 هزار ورقه از هر کد معاملاتی، بازارگردانی خواهد کرد.
    همچنین، 500 هزار ورقه در نماد "قم 972" توسط شرکت تامین سرمایه سپهر با روش مذاکره بازارگردانی می‌شود که تعهد سقف خرید آن در هر کد معاملاتی و حداکثر خرید روزانه در این نماد، 25 هزار ورقه تعیین شده است.
    500 هزار ورقه باقی مانده نیز در نماد "قم 973" توسط تامین سرمایه لوتوس پارسیان و با روش مبتنی بر حراج بازارگردانی می‌شود و حجم سفارش انباشته در این نماد، 500 ورقه و حداکثر معاملات روزانه تا سقف 50 هزار ورقه تعهد شده است.
    گفتنی است، سررسید اوراق مشارکت شهرداری قم، 14 دی‌ماه 1397 خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها