عصر خودرو

نعمت‌زاده مطرح کرد:

۲ برابر شدن ظرفیت تولید آلومینیوم در کشور

عصر بازار- وزیر صنعت گفت: با بهره‌برداری از طرح بزرگ آلومینیوم در شهرستان لامرد استان فارس ظرفیت تولید آلومینیوم در کشور ۲ برابر می‌شود.

۲ برابر شدن ظرفیت تولید آلومینیوم در کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی انرژی‌بر لامرد افزود: هم اینک ظرفیت تولید آلومینیوم در کشور 350 هزار تن در سال است و طرح بزرگ آلومینیوم جنوب نیز با ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن، به‌تنهایی با ظرفیتی تقریبا معادل همه واحدهای تولیدی کنونی در کشور، وارد چرخه تولید خواهد شد.

    وی با اشاره به گشایش اسناد اعتباری مورد نیاز برای اجرای این طرح در سال 94 گفت: مشکلی در مسیر اجرا فراروی این طرح نیست. اجرای این طرح آثار زیادی در اشتغالزایی و رشد و توسعه منطقه خواهد داشت و زمینه استقرار صنایع پایین‌دستی را نیز فراهم می‌کند. درصورت تمایل بخش‌خصوصی به سرمایه‌گذاری در این منطقه، وزارت صنعت، معدن و تجارت از سرمایه‌گذاران حمایت خواهد کرد.

    نعمت‌زاده با اشاره به حضور خود در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان هرمزگان گفت: منطقه ویژه اقتصادی لامرد در استان فارس و پارسیان هرمزگان با یکدیگر مرتبط هستند و از ضرورت‌های این ارتباط، نیاز به بندر برای واردات مواد اولیه است. عملیات ساخت بندر در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان هرمزگان آغاز شده و این بندر برای تامین مواد اولیه صنایع منطقه از جمله طرح بزرگ آلومینیوم جنوب بهره‌برداری خواهد شد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت از برخی طرح‌های توسعه‌ای در شهرستان‌های لامرد و مُهر در جنوب استان فارس بازدید کرد.

    برچسب ها