عصر خودرو

معاون شرکت بازرگانی دولتی خبر داد:

خرید تضمینی ۶ میلیون تن گندم

عصر بازار- معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی از خرید حدود شش میلیون تن گندم و پرداخت حدود ۶۰ درصدی مطالبات کشاورزان خبر داد و گفت که کیفیت گندم تولید شده امسال بهتر از سال گذشته بوده و در صورت مساعد بودن شرایط اقلیمی به اندازه پارسال تولید و خرید تضمینی صورت می گیرد.

خرید تضمینی ۶ میلیون تن گندم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، حسن عباسی معروفان اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت و خرید تضمینی تاکنون حدود شش میلیون تن گندم به ارزشی بالغ بر 7500 میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده تا کنون 58.66 درصد مطالبات آن‌ها پرداخت شده و ما بقی آن نیز در اسرع وقت به حسابشان واریز می شود.

    وی با بیان اینکه از روند پرداخت مطالبات ناراضی نیستیم اما علاقه داریم با حمایت بیشتر روند پرداخت آن را سرعت ببخشیم، افزود: مابقی مطالبات گندم‌کاران با تاخیر اندکی و پس از ثبت در سامانه تامین و پرداخت می‌شود و تاکنون استان خوزستان با یک میلیون و 340 هزار تن گندم بیشترین رکورد را در خرید تضمینی داشته است و دیگر استان‌ها نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

    معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ادامه داد: امسال برای تامین منابع مورد نیاز خرید تضمینی گندم سیاست‌گذاری‌ها مانند سال گذشته است و هم اکنون مانند سال گذشته تا سنگین نشدن حجم مطالبات و خرید تضمینی این محصول، بهای محصول کشاورزان از محل فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران تامین و پرداخت می‌شود که تاکنون نیز به خوبی پیش رفته‌ایم.

    عباسی معروفان گفت: امسال نیز مانند سال گذشته حدود 16 هزار میلیارد تومان بودجه برای خرید تضمینی گندم در نظر گرفته شده است و از دیگر ابزارها مانند بورس کالا نیز برای تامین و پرداخت هرچه سریع‌تر مطالبات گندمکاران استفاده خواهیم کرد که در این راستا براساس مصوبه هیات دولت گندم در چهار استان مرکزی، اردبیل، اصفهان و غیره از طریق بورس کالا به صنف و صنعتی که به گندم دروم یا معمولی نیازمندند عرضه می‌شود که البته هنوز این مصوبه ابلاغ نشده است.

    وی اعلام کرد: گندم عرضه شده در این چهار استان بیش از 1.5 میلیون تن بوده است که براساس طرح اولیه تصویب شده اگر طی دو هفته این محصول فروش نرود، شرکت بازرگانی دولتی به عنوان بازوی حمایتی و برای حمایت از کشاورزان ورود پیدا می‌کند و باقی‌مانده گندم عرضه شده در بورس کالا را خریداری خواهد کرد.

    برچسب ها