عصر خودرو

توفان در بازار پلیمرها استارت خورده است؟

افزایش قیمت های پایه در بورس کالا به ثبت رسید

عصر بازار: قیمت های پایه در شرایطی اعلام شد که قیمت های داخلی به آرامی در مسیر کاهش قرار گرفته که یک تناقض را ترسیم کرده است.

افزایش قیمت های پایه در بورس کالا به ثبت رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصادنیوز، با اعلام کاهشی قیمت های پایه در بورس کالا ، بازار محصولات پلیمری وارد یک فاز ابهام شده است زیرا افزایش نرخ های پایه با کاهش قیمت ها در بازار داخلی تناقضی را پدید آورده که می تواند به زیان بسیاری از فعالان بازار منتهی شود.

    کاهش عرضه ها در بورس کالا ، هجوم تقاضا ، ثبت چندین رقابت ، افزایش جذابیت بسیاری از گریدهای پلیمری و سردرگمی بازار را می توان مهمترین ویژگی های این روزهای بورس کالا برشمرد که مشخص نیست چه دورنمایی را در پیش دارد.

    از سوی دیگر تلاش برخی از واحدهای مدیریتی با نامه نگاری ها نیز ابزاری است که برای افزایش عرضه ها به کار گرفته شده ولی باز هم شرکت های پتروشیمی باید نسبت به آن تمکین کنند.

    در صورت ادامه این وضعیت یعنی کاهش عرضه ها در بورس کالا و تضعیف نامحسوس قیمت ها در بازار داخلی شائبه افزایش عرضه مستقیم محصولات پتروشیمی به موازات بورس کالا جدی تر شده که می تواند به نارضایتی فعالان بازار منجر شود.

    با توجه به افزایش واسطه گری ها در روزهای اخیر در بورس کالا و تقویت حجم خرید ، می توان به مدیریت بازار امیدوار بود ولی کاهش قیمت ها در صورتی که ادامه یابد ممکن است اغلب خریداران را متضرر کرده و به خروج خریداران از بورس کالا و خرید آن ها از بازار داخلی منتهی شود.

    از سوی دیگر با پایان یافتن زمان تقاضای فصلی برای برخی گریدهای پرمخاطب همچون پلی استایرن ها ممکن است بازار ثبات خود را بدست آورد ولی به افزایش عرضه ها هنوز هم نیاز است زیرا بسیار از کالاها هنوز با افزایش جدی تقاضا رو به رو هستند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو