عصر خودرو

سه تفاهم‌نامه میان ایران و ایتالیا به امضا رسید

عصر بازار- مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در چهار سال گذشته حدود ۱ تا ۱.۵ میلیارد دلار در پروژه های ریلی سرمایه گذاری شده است.

سه تفاهم‌نامه میان ایران و ایتالیا به امضا رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران  ، سعید محمد زاده مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در اجلاس مشترک راه آهن ایران و ایتالیا با ارائه گزارش و تاکید بر اهمیت توسعه حمل و نقل ریلی برای کشور به همتای ایتالیایی خود اظهار کرد: اهمیت توسعه حمل و نقل ریلی برای کشور‌ در این سالها در صدر قرار داشته تا جایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران تاکید بسیاری بر توسعه این بخش داشته است.

    وی همچنین تصریح کرد: در برنامه 5 ساله کشور هم توجه خاصی به توسعه حمل و نقل ریلی کشور شده است.

    محمد زاده عنوان کرد: کمیسیون تخصصی شوراها درحال پیگیری در این امر بوده که به این سبب 1 درصد از فروش نفت و گاز به توسعه حمل و نقل ریلی اختصاص پیدا کرده است.

    رئیس شرکت راه آهن کشور ادامه داد: در چهار سال گذشته حدود 1 تا 1/5 میلیارد دلار در پروژه های ریلی سرمایه گذاری شده  و  براساس مصوبه شورا اقتصاد به منظور حمایت از بخش خصوصی 7/5 میلیارد دلار برای تضمین دولت در این بخش سرمایه گذاری شده است.

    وی بیان کرد: طبق برنامه ریزی ها 5 مرکز استان به شبکه ریلی متصل خواهند شد که امروز یکی از این مراکز سفر ریلی خود  را آغاز کرده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان سخنان خود تشریح کرد: امیدوارم که همکاری میان کشو ها در مدتی کوتاه به مراحل اجرایی و نتایجی خوبی  برسد.

    در پایان تفاهم نامه های طراحی و ساخت راه آهن سریع السیر برای خطوط قم- اراک و تهران - قم- اصفهان، انتقال دانش فنی و تفاهم نامه ی همکاری میان دانشگاه علم و صنعت دانشکده راه آهن و دانشگاه ایتالیا به امضا رسید.

    برچسب ها