عصر خودرو

هند با استفاده از انرژی های تجدید پذیر کمبود انرژی خود را جبران می کند

عصر بازار- هند با جمعیتی یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون نفری، برای جلوگیری از قطع آب و برق در تابستان‌های سوزان این کشور، اقدام به تدوین برنامه جامع برای افزایش تولید انرژی از منابع تجدید پذیر و تشویق مردم به کاهش مصرف انرژی کرده است.

هند با استفاده از انرژی های تجدید پذیر کمبود انرژی خود را جبران می کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از پایگاه خبری زیست آنلاین ، توسعه و استقرار کنتورهای هوشمند، استفاده از لامپ‌های کم مصرف، جمع آوری آب باران، یکپارچه سازی انرژی‌های تجدید پذیر، استفاده از انرژی باد و خورشید برای انتقال آب و تولید برق از جمله این راهکار‌ها برای مبارزه با بحران کمبود انرژی در این کشور است.

    هم اکنون بسیاری از مناطق روستایی، شهرهای کوچک و بزرگ و حتی پایتخت هند در ساعت‌های اوج مصرف با قطع آب و برق مواجه است.

    کارشناسان یکی از راههای مهم عبور هند از بحران انرژی را استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر و صرفه جویی می‌دانند.

    بر اساس گزارش سازمان برق مرکزی هند، از سال 2003 میلادی تاکنون انرژی‌های تجدید پذیر به صورت سالانه 2600 مگاوات به ظرفیت تولید برق هند افزوده است.

    هند در سال 2010 طرح انرژی خورشیدی جواهر لعل نهرو را آغاز کرد و قصد دارد تا پایان سال 2022، حدود 22 هزار مگاوات انرژی خورشیدی را وارد شبکه اصلی کند.

    بهره برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان به ظرفیت 648 مگاوات در بخش 'راماناتا پورام' در ایالت تامیل نادو از دیگر اقدامات هند برای استفاده از انرژی تجدید پذیر است.

    این نیروگاه در مساحتی حدود پنج هزار هکتار و با هزینه‌ای بالغ بر 45 میلیارد و 500 میلیون روپیه (680 میلیون دلار) احداث شده است.

    دهلی نو درصدد است سهم تولید انرژی با استفاده از سوخت‌های غیر فسیلی را تا پایان سال 2030 به 40 درصد افزایش دهد.

    هم اکنون 30 درصد از تولید انرژی هند با استفاده از سوخت‌های غیر فسیلی انجام می‌شود، اما این کشور برای رسیدن به این هدف خود با چالش‌های فراوانی از جمله تامین مالی، مشکلات انتقال برق تولید شده در ایستگاه‌های خورشیدی به مدار و غیر اقتصادی بودن آن‌ها روبرو است.

    هند اعلام کرده است که صنعت انرژی تجدید پذیر این کشور می‌تواند فرصت‌های تجاری به ارزش 160 میلیارد دلار در یک دهه ایجاد کند که این امر آن را به یک بازار بسیار جذاب تبدیل می‌کند.

    طرح بلند پروازنه ذخیره انرژی برای 60 شهر این کشور از دیگر برنامه‌های مهم این کشور برای تامین برق مورد نیاز کشور است.

    'پایوش گویال'، وزیر انرژی هندوستان چندی پیش اعلام کرد هند قصد دارد تا سال 2018 تمامی لامپ‌های پرمصرف را با کم مصرف جایگزین کند.

    وی خاطرنشان کرد این اقدام باعث کاهش مصرف 100 میلیارد واحد الکتریسته در کشور وصرفه جویی 140 میلیارد روپیه در اقتصاد کشور می‌شود.

    مرکز فناوری انرژی بادی هند نیز برنامه‌ای برای تولید 103 هزار مگاوات برق را با انرژی باد در دستور کار خود قرار داده است.

    این کشور با 16 شرکت تولید کننده انرژی مدعی است پس از چین دومین کشور جهان در تولید برق بادی است.

    یکی از روش‌های خلاقانه‌ای که هند برای ذخیره آب در این کشور انجام داده است ساخت پنل‌های خورشیدی بر روی کانال‌های انتقال آب است.

    کارشناسان معتقدند این طرح باعث مصرف مصرف انرژی و تبخیر آب می‌شود.

    'نارندرا مودی ' نخست وزیر هند که تبدیل هند به دومین اقتصاد بزرگ جهان را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده، بحران کم آبی و مشکل انرژی را بزرگترین مانع در تحقق این هدف می‌داند.

    برچسب ها