عصر خودرو

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا خبر داد:

نماد سایپا به زودی بازگشایی می‌شود

عصر بازار- مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از بازگشایی نماد این شرکت در بورس در آینده نزدیک خبر داد.

نماد سایپا به زودی بازگشایی می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، مهدی جمالی در حاشیه مراسم آغاز واگذاری 5000 دستگاه وانت زامیاد به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: نماد سایپا به دلیل اینکه در یکی دو سال گذشته تحولات اساسی در این شرکت اتفاق افتاده و به دنبال آن عدد خیره‌کننده‌ای را به عنوان تعدیل مثبت ارائه کردیم و سازمان بورس نیاز به توضیحاتی داشت، بسته شد و فکر می‌کنیم که به زودی قبل از برگزاری مجمع نماد بازگشایی شود.

    وی با بیان اینکه مگاپلت‌فرم در سایپا در حال طراحی است، خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری یک محصول و سال آینده دو محصول بر روی پلت‌فرم جدید عرضه خواهد شد.

    او درباره زمان عرضه خودروی کوییک اظهار کرد: پیش‌فروش کوییک به زودی آغاز خواهد شد و به دنبال آن تحویل این خودرو صورت می‌گیرد.

    وی در مورد آخرین وضعتی مذاکره با شرکت نیسان نیز اظهار کرد: سایپا در گذشته شریک انحصاری نیسان در ایران بود و به دلیل تحریم‌ها این همکاری قطع شده است. در حال حاضر نیز در حال مذاکره برای آغاز مجدد همکاری و تولید مدل‌های جدید نیسان در ایران هستیم که به زودی به نتیجه خواهد رسید.

    مدیرعامل گروه سایپا در مورد زمان اعمال افزایش قیمت‌های اعلام شده از سوی شورای رقابت اظهار کرد: درخواست ما برای افزایش قیمت محصولات بیش از آن چیزی بود که شورای رقابت تصویب کرد. بنابراین این افزایش قیمت حداقلی به مرور اعمال خواهد شد البته سعی می‌کنیم که کمترین فشار به مصرف‌کننده وارد شود.

    جمالی همچنین در مورد واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه سایپا نیز اظهار کرد: بزرگترین واگذاری تاریخ صنعت خودروی ایران در سایپا کاشان صورت گرفت به گونه‌ای که 50 درصد این شرکت به خودروسازان فرانسوی سیتروئن واگذار خواهد شد. علاوه بر آن چند شرکت زیرمجموعه نیز منحل شده و چند شرکت نیز ادغام شده‌اند.

    برچسب ها