عصر خودرو

مجری طرح گندم اعلام کرد :

۵۲ درصد از سطح زیرکشت محصولات کشاورزی گندم است

عصر بازار- مجری طرح گندم کشور ضمن اعلام موجودی گندم برای امسال و سال آینده گفت: از ۱۲ میلیون هکتار سطح زیر کشت محصولات کشاورزی ۵۲ درصد آن مربوط به گندم است.

۵۲ درصد از سطح زیرکشت محصولات کشاورزی گندم است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، اسماعیل   اسفندیاری‌پور امروز (20 تیر ماه) در جلسه تجلیل از کشاورزان برتر خراسان‌جنوبی گفت: در معاونت زراعت هشت محصول و چهار برنامه تعریف شده که گندم یکی از محصولات است.

    مجری طرح گندم افزود: در رابطه با وضعیت گندم یک میلیارد و 320 میلیون هکتار مجموع محصولات زراعی دنیا است.

    اسفندیاری‌پور گفت: رویکرد برنامه طرح گندم کاهش سطح زیرکشت با افزایش عملکرد است و در این برنامه هدف صادرات گندم نیست.

    وی ادامه داد: برنامه طرح گندم بر اساس میزان تقاضا، مصرف سرانه، رشد جمعیت تعیین شده است.

    مجری طرح گندم کشور گفت: طی سال گذشته 11 میلیون و 520 هزار تن گندم در کشور خریداری شده است.

    اسفندیاری‌پور اظهار کرد: طی سال گذشته در راستای اجرای طرح گندم 600 هزار هکتار کاهش سطح کشت گندم در کشور داشته‌ایم و تولید کلزا نیز سه برابر شده است.

    وی با اشاره به اینکه در بحث متوسط خرید گندم از سال 90 تا 92 بیش از چهار میلیون تن خرید داشته‌ایم، اظهارکرد: نزدیک به 80 هزار دستگاه تراکتور به ارزش 5000 میلیارد تومان خریداری شده است.

    مجری طرح گندم کشور گفت: طی سال گذشته 14 هزار و 700 میلیارد تومان برای کشاورزان کشور هزینه شد که در راستای تقویت اقتصاد ملی بسیار مهم بود.

    اسفندیاری‌پور خاطرنشان کرد: در حال حاضر وضعیت تولید گندم در کشوری به حدی رسیده که نیاز به واردات گندم برای امسال وجود ندارد و برای چند ماه از سال 1397 هم گندم داریم.

    برچسب ها