عصر خودرو

کاهش قیمت طلای جهانی از سرگرفته شد

عصر بازار- طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر قوی شدن دلار و صعود بازارهای سهام، اندکی کاهش یافت.

کاهش قیمت طلای جهانی از سرگرفته شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.2 درصد کاهش یافت و به 1211.41 دلار رسید.

    در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در اوت با 0.2 درصد کاهش، در 1211.20 دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با 3.50 دلار یا 0.3 درصد افزایش، در 1213.20 دلار بسته شده بود.

    سرمایه‌گذاران و معامله‌گران منتظر گزارش نیم سالانه جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا درباره سیاست پولی و وضعیت اقتصاد هستند. وی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در برابر نمایندگان مجلس این کشور به سخنرانی خواهد پرداخت.

    با توجه به گزارش نشست ماه گذشته کمیته بازار آزاد فدرال، ممکن است یلن در این اظهارات عنوان کند که بانک مرکزی درصدد کاهش اوراق قرضه تا ماه اوت است. چنین اقدامی عرضه دلار را محدود کرده و ممکن است افزایش قیمت این ارز را بدنبال داشته باشد. دلار قوی‌تر طلا را که به این ارز معامله می‌شود، برای خریداران دارنده سایر واحدهای ارزی گران‌تر می‌کند.

    بر اساس گزارش رویترز، این کمیته همچنین در گزارش خود از تصمیم برای یک دور دیگر افزایش نرخ‌های بهره در سال میلادی جاری خبر داده است. طلا به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا فوق العاده حساس است زیرا بالا رفتن نرخ‌های بهره به جذابیت سرمایه‌گذاری در طلا که سوددهی ندارد، لطمه می‌زند.

    به گفته تیم براون، تحلیلگر گروه ام کی اس، اگر اظهارات یلن در حمایت از افزایش نرخ‌های بهره باشد، قیمت طلا را تحت فشار منفی بیشتری قرار خواهد داد.

    بانک فرانسوی "بی ان پی پاریبا" انتظار دارد طلا با کاهش بیشتری روبرو شود. مدیر استراتژی بازارهای کالای این بانک در لندن پیش بینی کرد هر اونس طلا در سه ماهه چهارم سال جاری به 1165 دلار سقوط می کند که تا حدودی به دلیل تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ‌های بهره است.

    بازارهای سهام آسیایی و دلار در معاملات روز سه شنبه اندکی افزایش داشتند.

    ذخایر طلا در "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌ گذاری تحت حمایت طلا در جهان است، روز دوشنبه 0.35 درصد کاهش یافت و به 832.39 تن رسید.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.3 درصد کاهش یافت و به 15.59 دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری 0.3 درصد رشد کرد و در 842 دلار ایستاد و هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.6 درصد کاهش، به 894.45 دلار رسید.

    برچسب ها