عصر خودرو

سیف:

روابط بانکی بین المللی پیش نیاز ارز تک نرخی است

عصر بازار- رییس کل بانک مرکزی در خصوص عدم تحقق وعده یکسان سازی نرخ ارز گفت: وجود روابط بین‌المللی بانکی یکی از مهم ترین ملزومات تک نرخی شدن ارز است.

روابط بانکی بین المللی پیش نیاز ارز تک نرخی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایران آنلاین ، ولی الله سیف برخی اوقات در خصوص مقوله یکسان سازی نرخ ارز آنچه که از طرف بنده بیان می شود به نحو دیگری انعکاس می یابد.

    رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر لزوم کاهش ریسک های اقتصادی در کشور گفت: برقراری روابط بانکی بین المللی در سطح مطلوب نقش مهمی در یکسان سازی نرخ ارز دارد.

    وی ادامه داد: به طور مثال در خصوص یک موضوع، توسط یک خبرنگار از بنده سوالی مطرح می شود و بنده پاسخ می‌دهم که در اولین فرصت مربوطه که پیش نیازها و اقتضائات تامین شود، آن کار صورت می گیرد و در ادامه از سوی خبرنگار سوال می‌شود که آیا تا پایان سال این مهم انجام می شود؟ بنده نیز در پاسخ اعلام می کنم این احتمال وجود دارد، اما خبر به نحوی منعکس می شود که سیف در این رابطه قول داده است.

    سیف افزود: مدل بیان بنده در خصوص یک موضوع به یک نحو است اما مدل انعکاس خبر به نحو دیگری است و بعد از مدتی عنوان می شود به طور مثال سیف به وعده اش عمل نکرده که البته مدل صحیحی در انعکاس خبر نیست.

    رییس کل بانک مرکزی افزود: یکسان سازی نرخ ارز یکی از اولویت های جدی بانک مرکزی است و در زمانی که پیش نیازهای انجام این مهم مانند روابط بانکی بین المللی در سطح مطلوب صورت گیرد، این مهم اجرایی می شود.

    وی افزود: برقراری روابط بانکی بین المللی در سطح مطلوب نقش مهمی در یکسان سازی نرخ ارز دارد، البته تاکید بانک مرکزی این است که روابط بانکی بین المللی در سطح مطلوب، مستمر و پایدار باشد و هر زمانی پیش بینی کند خللی در آینده نزدیک در این رابطه است به طور طبیعی نباید اقدام به یکسان سازی نرخ ارز کرد.

    سیف با بیان اینکه باید ریسک های اقتصاد کشور کاهش یابد، تاکید کرد: برای کاهش ریسک های اقتصاد باید تصمیمات پایدار و بلندمدت اتخاذ کرد.

    وی ادامه داد: درآمدهای نفتی و صادراتی کشور در یک حدودی، معمولا پایدار است؛ بنابراین به نوعی درآمد ارزی پایدار برای کشور وجود دارد.

    رییس کل بانک مرکزی یادآور شد: نکته مهم دیگر علاوه بر کسب درآمدهای ارزی پایدار، وجود روابط بانکی بین المللی در سطح مطلوب مهم است که بانک مرکزی درصدد انجام این مهم است و چنانچه در اولین فرصت، این موضوع در حد کفایت و اطمینان، صورت گیرد، وعده یکسان سازی نرخ ارز انجام می شود.

    برچسب ها