عصر خودرو

دبیرانجمن صنایع همگن نیروی محرکه قطعه سازان خودرو:

۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه خودروسازان بلوکه شده است

عصر بازار- دبیرانجمن صنایع همگن نیروی محرکه قطعه سازان خودرو گفت: در گذشته خودروسازان سرمایه گذاری های کلان بلند مدت بدون بازده مانند خرید سهام های غیر مولد را بصورت دستوری انجام داده اند که درمجموع ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه این صنعت را بلوکه کرده است.

۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه خودروسازان بلوکه شده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیروی محرکه قطعه سازان خودرو گفت: براساس گزارش های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران موسوم به «آی. اس. کیو.آی» خودروهای تولید داخلی به لحاظ کیفی و سطح رضایت مشتری روند افزایشی به خود گرفته است.

    آرش محبی نژاد افزود: افزایش شاخص کیفیت محصولات خودروی دراثر رفع تحریم ها، مشارکت و تعامل بیشتر با شرکت های بین المللی حاصل شده است.

    وی اظهارداشت: علاوه بر این تعامل منطقی با دنیا امکان ورود مواد اولیه با کیفیت، انتقال دانش فنی، سبک های نوین مدیریتی، توسعه صادرات و مواردی از این را به همراه دارد.

    دبیرانجمن تخصصی صنایع همگن نیروی محرکه قطعه سازان خودرو ضمن اشاره به این جمله که برنامه تولید خودرو در سال جاری افزون بر یک میلیون و 600 هزار دستگاه است، افزود: خوشبختانه وضعیت آینده تولید و بازار خودرو کشور بسیارروشن است.

    وی افزود: رونق این صنعت مزیت های زیادی از قبیل اشتغال افزایی، رشد اقتصادی، پویایی تولید، توسعه صنعتی، کاهش نرخ بیکاری، قدرت ارزآوری، توسعه صادرات و غیره را در بطن خود دارد.

    محبی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در گذشته خودروسازان داخلی سرمایه گذاری های کلان بلند مدت بدون بازده داخلی و خارجی مانند خرید سهام های غیر مولد و ...را بصورت دستوری انجام داده اند که در مجموع 10 هزار میلیارد تومان سرمایه این صنعت را بلوکه کرده است.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر بخش زیادی از بحران صنعت خودرو و قطعه سازی کشور مربوطه به سرمایه و اموال بلوکه شده است، افزود: بدون شک این دو صنعت بسیار مهم و سودمند با آزاد سازی سرمایه های بلوکه شده جانی دوباره می گیرند.

    دبیرانجمن تخصصی صنایع همگن نیروی محرکه قطعه سازان خودرو با عنوان این جمله که تصمیم گیری های غیر کارشناسی و دستوری صنعت خودرو سازی را به ورطه نابودی می کشاند، اظهارداشت: این صنعت به لوکوموتیو صنایع در اقتصاد کشورها مشهور است و نقش مهمی در رشد ارزش افزوده بخش صنعت و به تبع رشد اقتصادی دارد.

    وی با بیان اینکه صنعت خودرو بر نبض اقتصاد هر جامعه بسیاراثرگذار است بر لزوم حمایت و توجه جدی به این صنعت در کشور تاکیدکرد.

    برچسب ها