عصر خودرو

معاون وزیر نفت:

پیشنهاد ترکیه برای انتقال گاز ایران به اروپا به‌صرفه نیست

عصر بازار- معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت با اشاره به پیشنهاد ترکیه برای انتقال گاز ایران به اروپا اظهار کرد: این پیشنهاد برای ایران مقرون به صرفه نیست.

پیشنهاد ترکیه برای انتقال گاز ایران به اروپا به‌صرفه نیست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، امیرحسین زمانی‌نیا با بیان اینکه مذاکرات با ترکیه برای انتقال گاز ایران از طریق این کشور به اروپا درحال انجام است، افزود:مذاکرات در این مورد در حال انجام است اما یک ایده است که برای ما در شرایط فعلی به دلیل قیمت بین المللی گاز اقتصادی نیست. از سوی دیگر در حال حاضر موجودی گاز اروپا بیشتر از نیازی که به گاز دارد است. در واقع عرضه گاز در اروپا بیشتر از نیاز اروپا است.

    وی تاکید کرد: قیمت‌های جهانی گاز  پایین است و با توجه به هزینه انتقال این پیشنهاد برای ایران مقرون به صرفه نیست. در حال حاضر همه همسایه‌های ایران نیازمند گاز هستند. از عراق گرفته تا پاکستان، عمان، امارات، کویت و ... و تولیدات گاز ایران هم به تدریج زیاد می‌شود و می تواند بازارهای منطقه را هدف صادرات خود قرار دهد.

    بر اساس این گزارش، پیش از این اعلام شده بود ترکیه پیشنهاد کرده گاز ایران از خاک این کشور به اروپا منتقل شود. شرط ایران برای انعقاد این قرارداد سه جانبه این است که گاز ایران مستقیما به اروپا ارسال شده و در ترکیه مصرف نشود.

    معاون وزیر نفت در ادامه در مورد علاقه هندی‌ها به مشارکت در توسعه میدان گازی فرزاد B نیز توضیح داد: مذاکرات با هندی‌ها در مورد میدان گازی فرزاد B همچنان ادامه دارد اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است. گاز پروم هنوز مطالعات خود را در مورد میدان گازی فرزاد بی نهایی نکرده است.

    برچسب ها