عصر خودرو

همایون دارابی اعلام داشت:

جشنواره بورس و رسانه، یک نوع سرمایه گذاری بلند مدت است

عصر بازار- جشنواره بورس و رسانه، اقدام فرهنگی بسیار ارزشمندی برای افزایش فرهنگ سازی در سطح جامعه است.

جشنواره بورس و رسانه، یک نوع سرمایه گذاری بلند مدت است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به  نقل از سنا، همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه با ارج نهادن به جشنواره بورس و رسانه، به عنوان یک اقدام فرهنگی، این قبیل گردهمایی ها را عاملی برای تقویت و توسعه فرهنگی و آموزش در سطح جامعه قلمداد کرد.

    وی در این خصوص اظهار داشت:توسعه فرهنگی و آموزش مردم در بسترهایی مثل نمایشگاه ها، همایش ها و سمینارها یک سرمایه گذرای دراز مدت است که باعث رشد پایدار فرهنگ بازار سرمایه در جامعه می شود.

    دارابی ادامه داد:  این قبیل گردهمایی ها اجازه می دهد مردم از نمای نزدیک به این بازار نگاه کنند و در آن مشارکت کنند. مهم ترین اثر این جشنواره ها شاید ایجاد پل ارتباطی میان مردم و بازار سرمایه و رسانه ها است و بدین ترتیب، رسانه عهده دار مسئولیت سنگینی در بحث فرهنگ سازی و افزایش مشارکت عمومی است.

    وی در ادامه خاطرنشان ساخت: به همین دلیل تلاش سازمان بورس برای همکاری و ارج نهادن به رسانه ها یک گام بزرگ و موثر بوده که القا کننده همدلی و حرکت مشترک میان رسانه ها و این نهاد است .

    دارابی در ادامه با اشاره به اهمیت اخبار در بازار سرمایه تصریح داشت: بازار سرمایه، بازاری خبر محور است و خبر و اطلاعات و گزارش ها در آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در کنار اهمیت ارسال سریع اخبار، بحث صحت و سقم اطلاعات نیز بسیار مهم ارزیابی می شود. بازار سرمایه نیازمند اطلاع رسانی سریع و صحیح است که به همین خاطر رسانه های حوزه بازار سرمایه اهمیت بسیار زیادی دارند چون مرجع اطلاع رسانی و دریافت خبرها از مراکز تولید اخبار، شرکت ها، سازمان ها و نهادها و بقیه بازیگران بازار هستند.

    وی ادامه داد: به همین خاطر توجه به تقویت رسانه ها و افزایش استانداردها و سرعت اطلاع رسانی و بالابردن کیفیت و صحت اخبار اهمیت فوق العاده ای در این قبیل رسانه ایفا می کند.

    این کارشناس بازار سرمایه در ادامه افزود: سالهای طولانی است که رسانه ها را به صورت حاضر در بازار سرمایه می بینیم. روزنامه ها و سایت های خبری و پایگاه های اطلاع رسانی به نحو شایسته ای تلاش کردند و به طور دائمی بار اطلاع رسانی را به دوش کشیدند و هم اکنون فضای مجازی و اینترنت بستر خبررسانی جدیدی شده است که پیش روی بازار بوده. اما این شبکه های اجتماعی تا زمانی که استانداردهای اطلاع رسانی و تایید و صحت اخبار در آن تقویت نشود جزء مشکلاتی است که بازار سرمایه با آن مواجه است.

    دارابی با اعلام پیشنهاداتی برای تقویت جشنواره های این چنینی بیان داشت: جا دارد در چنین جشنواره هایی که میان رسانه و مسئولین بازار است خیلی مسائل مثل کیفیت خبر، استانداردهای خبر رسانی و فاکتور اهمیت خبر برای سهامداران حقوقی و حقیقی کار شود و سعی شود روی زمینه های مشترک و مورد علاقه جهت بهبود فضای اطلاع رسانی اقدامات وسیعی صورت بگیرد.

    وی در پایان گفت: باید این نوع جشنواره ها از حرکت های موردی عبور کنند. دبیرخانه های دائمی داشته باشندو نتایج آنها به صورت کتبی و یا به صورت رسانه ای بیان شود. به این معنی که این جشنواره ها تنها در مقطع خاص برگزار نشود و پس از آن کنار گذاشته شود.

    باید دبیرخانه مشترکی بین کارشناسان رسانه تشکیل شود و تلاش شود تجربیاتی که در این جشنواره ها به دست می آید به صورت عملی منشا خیر و برکت باشد.

    برچسب ها