عصر خودرو

مدیر شرکت سعودی آرامکو:

جهان به سمت دوره کمبود عرضه نفت پیش می‌رود

عصر بازار- مدیر شرکت سعودی آرامکو گفت، بعد از کاهش شدید میزان سرمایه گذاری و عدم وجود کشف منابع نفتی متعارف جدید، جهان احتمالا در حال حرکت به سمت یک دوره کمبود عرضه نفت است.

جهان به سمت دوره کمبود عرضه نفت پیش می‌رود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار»  به نقل از رویترز، مدیر شرکت سعودی آرامکو گفت، بعد از کاهش شدید میزان سرمایه گذاری و عدم وجود کشف منابع نفتی متعارف جدید، جهان احتمالا در حال حرکت به سمت یک دوره کمبود عرضه نفت است.

    امین ناصر، در کنفرانسی در استانبول گفت، نفت نامتعارف شیل و منابع انرژی تجدیدپذیر عامل مهمی برای کمک به تامین تقاضای آینده نفت هستند، اما هنوز زود است فرض کنیم که آنها می توانند به سرعت توسعه یابند و جایگزین نفت و گاز شوند.

    ناصر افزود: «برای مثال، اگر نگاهی به وضعیت بلندمدت عرضه نفت بیاندازیم، تصویر آن به نحو فزاینده ای دارد نگران کننده می شود.»

    وی در ادامه گفت: «سرمایه گذاران مالی از سرمایه گذاری های قابل توجه بسیار ضروری در بخش اکتشاف نفت، توسعه بلند مدت و زیرساخت های مرتبط خودداری می کنند. سرمایه گذاری ها در بخش های کوچکی نظیر نفت شیل این نیاز بالا به سرمایه گذاری را کاهش نخواهد داد.»

    مدیر شرکت سعودی آرامکو در ادامه گفت، از زمان کاهش قیمت نفت در سال 2014 به این طرف، حدود یک تریلیون دلار از حجم سرمایه گذاری ها کاسته شده است. مطالعات نشان می دهد که برای تامین رشد تقاضا و جبران کاهش طبیعی میادین کنونی در طی 5 سال آینده، تولید روزانه 20 میلیون بشکه نفت جدید لازم خواهد بود.

    ناصر افزود: «اکتشافات جدید هم به نحو چشمگیری در حال کاهش است. حجم نفت متعارف کشف شده در نقاط مختلف جهان در طی 4 سال گذشته در مقایسه با 4 سال قبل از آن به کمتر از نصف رسیده است.»

    این مقام سعودی گفت: «ما قصد داریم در طی یک دهه آینده بیش از 300 میلیارد دلار سرمایه گذاری انجام دهیم تا جایگاه برترمان در بخش نفت را تقویت کنیم، ظرفیت تولید ذخیره مان را حفظ کنیم و یک برنامه بزرگ اکتشاف و تولید با محوریت منابع گازی متعارف و غیرمتعارف را دنبال نماییم.»

    برچسب ها