عصر خودرو

جزییات جدید از بازگشایی نماد بانک‌ها

عصر بازار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سهامداران نگران بسته بودن نماد بانکها نباشند، گفت: نماد بانک صادرات به زودی در بورس گشایش می‌یابد.

جزییات جدید از بازگشایی نماد بانک‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، احمد انارکی گفت: هر چند در بورس‌های مطرح دنیا به منظور حفظ نقدشوندگی بازار زمان توقف تا بازگشایی نمادها کوتاه است؛ اما در بورس ما این توقف به این دلیل طولانی‌تر است که با توجه به شرایط بنگاهها و شرکتها، سازمان بورس و اوراق بهادار تهران مجبور به اتخاذ سیاست های سختگیرانه‌تر نسبت به موضوع شفافیت شرکتها است و از این رو بحث توقف نماها در بورس ما به درازا می‌انجامد.
     عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: برخی براین باورند اگر چه افت سودآوری بانکها نسبت به پیش بینی‌ها به مقدار فراوانی تعدیل شده، اما همچنان احتمال فشار فروش از سوی سهامداران در زمان بازگشایی بالا می باشد که این موضوع می‌تواند فضای عمومی بازار را در روزهای نخست بازگشایی تحت تاثیر قرار دهد.
    وی تصریح کرد: برخی معتقدند با توجه به اینکه زمان زیادی از توقف نمادها معاملاتی گروه بانکی در بازار می گذرد، دست کم به لحاظ روانی بخش عمده‌ای از آثار منفی ناشی از بازگشایی نماد در بازار تخلیه شده و در بازگشایی نماد بانک‌ها، قیمت سهام افت وسیع و مدت‌دار نخواهد داشت؛ در این میان انتظار می‌رود حقوقی‌ها نیز در راستای کاهش التهاب بازار اقدام به حمایت از گروه بانکی کنند از طرفی دیگر بدلیل این که بیشتر معامله‌گران نمادهای بانکی حقوقی‌ها هستند، نگاه سفته‌ بازانه در آنها کمتر دیده می‌شود و استراتژی معامله‌گران حقوقی در گروه بانکی، مانع ایجاد یک هیجان منفی دامنه‌دار در بازار پس از بازگشایی نماد بانک ها خواهد شد.
    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطر نشان کرد: با شفاف سازی بانک صادرات ایران در خصوص صورتهای مالی، سهامداران آن به هیچ وجه نباید نگران بسته بودن نماد این بانک در بورس باشند.
    وی افزود: با توجه به آشفتگی های اخیر در برخی موسسات پولی و مالی کشور، این نگرانی ها به بانک های ما نیز سرایت کرده، بانک صادرات ایران با قدمت طولانی و پرونده درخشانی که در صنعت بانکداری از خود به جا گذاشته، همیشه درصدد کسب رضایت مشتریان خود بوده است.
    انارکی افزود: پتانسیل های بانک صادرات ایران در زمینه طراحی و بهره برداری از خدمات نوین، گستردگی شعب داخلی و خارجی، کفایت سرمایه، ساختار سازمانی قدرتمند، نیروهای متخصص و اعتبار بالای داخلی و بین المللی واقعیت های غیرقابل انکار و تضمین کننده آینده روشن آن خواهد بود.
    وی یادآور شد: نماد بانک صادرات در بورس به زودی بازگشایی می شود و سهامداران آن به هیچ وجه نباید نگران افت قیمت سهام خود باشند زیرا افت قیمت سهام بعد از بازگشایی برای تمامی بانک ها امری طبیعی است و مقطعی خواهد بود و بعد از مدتی قیمت سهام یا به حالت اول بر می گردد یا صعود خواهد کرد.
    نماینده مردم انار و رفسنجان عنوان کرد: علت افت قیمت سهام در بورس با توجه به جو روانی است که برجامعه حاکم است، بانک صادرات با شفاف سازی صورتحسابهای، صداقت در اعمال بانکی خود را به اثبات رسانده و بنده مطمئن هستم به زودی این بنگاه اقتصادی بزرگ جایگاه واقعی خودرا در بورس پیدا خواهد کرد.
    وی در پایان خطاب به سهامداران بانک صادرات ایران گفت: سهامداران بانک صادرات نباید به علت افت قیمت سهام، به التهاب و جو روانی موجود در این زمینه دامن بزنند و با آرامش و سعه صدر اجازه دهند بانک صادرات به جایگاه اصلی خود در بورس باز گردد و تصمیم به نقل و انتقالات سهام خود نگیرند زیرا بعد از سپری شدن زمانی مشخص، شاهد صعود قیمت سهامشان در بازار شیشه ای خواهند بود.

    برچسب ها