عصر خودرو

بانک مرکزی کره جنوبی هشدار داد؛

کاهش رشد اقتصادی در صورت تداوم پیرشدن جمعیت

عصر بازار- بانک مرکزی کره جنوبی اعلام کرد در صورتی که فرآیند سریع پیرشدن جمعیت کره جنوبی کنترل نشود، رشد اقتصادی این کشور تا سال ۲۰۳۵ کاهش یافته و به مقدار متوسط ۰.۴ درصد خواهد رسید.

کاهش رشد اقتصادی در صورت تداوم پیرشدن جمعیت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، در گزارش بانک مرکزی کره جنوبی(BOK) که با عنوان تاثیر پیر شدن جمعیت بر رشد اقتصادی منتشر شد، آمده است که در بین سال‌های 2000 تا 2015 متوسط رشد اقتصادی سالیانه کره جنوبی 3.9 درصد بوده است.

    بر اساس آمار تخمین زده شده ساختار جمعیتی کره، پیش‌بینی شده است که در طول دوره 2016 الی 2025، نرخ رشد به میانگین متوسط سالیانه 1.9 درصد کاهش یابد.

    اگر جمعیتی که به سرعت به سوی پیرتر شدن می‌رود مهار نشود، این نرخ بیشتر کاهش می یابد و طبق این گزارش در طول سال‌های 2026 تا 2025 به 0.4 درصد خواهد رسید. 

    در سال 2017 درصد افرادی که 65 سال یا بیشتر سن داشتند 13.8 درصد کل جمعیت بود. سال آینده انتظار میود این نسبت به 14 درصد ازایش پیدا کند. که این کشور را به جامعه‌ای پیر تبدیل می‌کند.
    جمعیت رو به پیری، جمعیت در سن کار را در اقتصاد کاهش می‌دهد، سودآوری بخش کار را پایین میاورد و مصرف خصوصی را بدتر می‌کند.

    نسل سالخورده کره جنوبی به‌ویژه به علت فقدان شبکه امنیت اجتماعی و کمبود آماده‌سازی‌های لازم برای دوره پس از بازنشستگی، در در برابر مشکلات اقتصادی آسیب‌پذیری بیشتری دارند.

    نرخ پایین تولد به این نگرانی‌ها می‌افزاید. در سال 2016 متوسط تعداد زایمان زنان 15 تا 45 ساله کره جنوبی 1.18 بود که در بین کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) کمترین نرخ بود.

    برچسب ها