عصر خودرو

کولاک فلزی‌ها و معدنی‌ها در بورس

عصر بازار- امروز شاخص کل بورس تحت تاثیر معاملات دو گروه فلزی و معدنی رشد خوبی ثبت کرد، به عبارتی با رشد ۳۹۲ واحدی در مدار ۷۹ هزار و ۳۷۷ واحد قرار گرفت.

کولاک فلزی‌ها و معدنی‌ها در بورس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، با اتمام ساعات معاملات روز دو شنبه 19 تیرماه شاخص بازار اول ( تالار اصلی) با  380 واحد افزایش به رقم 54,790  واحد رسید.

    همین وضعیت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعی) شاهد بودیم  بطوریکه شاخص تالار فرعی در این روز با ثبت254 واحد افزایش عدد 177,612 واحد را تجربه کرد. شاخص قیمت (وزنی – ارزشی)  بورس نیز در روز جاری با 131 واحد افزایش به رقم 26,584 واحد رسید.

    گفتنی است در این روز ارزش معاملات بورس حدود 1,583 میلیارد ریال شد، نماد فولاد به تنهایی بیش از 107 واحد تاثیر مثبت روی بورس داشت، این نماد در حاشیه 4 درصد مثبت و در آستانه صف خرید با قیمت پایانی 1,508 ریال و 61.6 میلیون حجم معامله به کار خود پایان داد.

    پس از آن کگل تاثیر 54 واحدی مثبت داشت، فملی، همراه و فخوز نیز هر کدام 49 واحد تاثیر مثبت روی شاخص بورس به جایی گذاشتند، در مقابل تاپیکو 33 واحد و شپدیس 31 واحد تاثیر منفی داشتند.

    از نمادهای پر بیننده امروز خودرو، وبملت، ثاژن، خپارس، آپ، شپلی و فاسمین بودند، امروز خودرو بلوک 16 درصدی خگستر را به قیمت 667 تومان به فروش رسانید ولی به فروش رفتن این بلوک منجر به صف خرید و رشدهای هیجانی گروه خودرو نشد و تنها کمی جو گروه را مثبت تر کرد.

    نماد خگستر پس از معامله بلوک متوقف شد، فجام و حتاید از دیگر نمادهای بورسی بودند که در این روز متوقف گردیدند و در طرف دیگر نمادهای غگل، غگلح، بترانس، لخزر، دروز و قمرو به گردونه معاملات بازگشتند.

    امروز نماد شتران پس از انتشار صورت مالی 12 ماهه سال 95 و تعدیل مثبت سنگین 66 درصدی متوقف شد، در گروه پالایشی سه نماد شپاس، شبهرن و شنفت با افت قیمتی مواجه بودند و تنها نمادهایی از گروه پالایشی هستند که متوقف نشده اند، در این بین نماد شپاس در حوالی منفی کامل صف فروش بود.

    در مجموع امروز بیشترین افزایش قیمت مختص نمادهای پلاسک، مداران، خلنت، کاذر، چکاوه، مرقام و غپینو بود و نمادهای معاملاتی دروز، بنیرو، وایران، خفنر، ثاباد، شپدیس و قپیرا بیشترین افت قیمتی را داشتند.

    لازم به ذکر است، امروز شاخص فلزات با رشد 849 واحدی و پس از آن معدنیها با رشد 298 واحدی سبزترین شاخصهای صعنت بودند.

    برچسب ها