عصر خودرو

عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس مطرح کرد:

ساماندهی بخش کشاورزی با عرضه گندم در بورس کالا

عصر بازار- ملا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: عرضه محصولات کشاورزی به خصوص گندم در بورس کالا حرکتی جهشی در این بخش محسوب شده و باعث ساماندهی بخش کشاورزی می شود.

ساماندهی بخش کشاورزی با عرضه گندم در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا ،عزت الله یوسفیان ملا  با بیان اینکه دغدغه کشاورزان با درج قیمت تضمینی در بورس پایان می‌یابد، گفت: بخش کشاورزی باید با روند پیشرفت این بخش در دنیا همسو و هم گام شود و به طور یقین عرضه محصولات کشاورزی به خصوص گندم در بورس کالا می تواند حرکتی جهشی در داخل محسوب شود.

    وی ادامه داد: در حال حاضر ایران در سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) حضور قابل توجهی نداشته و نتوانسته است بسیاری از تولیدات کشاورزی را در این سازمان بین المللی مطرح کند چرا که هزینه تولید در بخش کشاورزی بالا است و این خود دلیلی بر عدم حضور فعال کشور در سازمان فائو است بنابراین هر حرکتی در این راستا صورت گیرد دریچه ای برای ورود گندم به عنوان یک محصول استراتژیک، به بازار های جهانی خواهد بود.

    نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی به اجرای سیاست قیمت تضمینی گندم در بورس کالای ایران اشاره کرد و افزود: اجرای سیاست قیمت تضمینی محصولات کشاوزی به خصوص گندم در بلند مدت باعث ساماندهی بخش کشاورزی شده و بخش کشاورزی به جایگاه اصلی خود خواهد رساند و به نفع کشاورزان خواهد بود.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه به مزایای اجرای سیاست قیمت تضمینی اشاره کرد و گفت: درج قیمت های تضمینی در بورس کالا و پرداخت مابه التفاوت قیمت کشف شده در بورس با نرخ خرید تضمینی دولت، به میزان قابل توجهی از بار مالی دولت در طرح خرید تضمینی را کاهش می دهد.

    یوسفیان ملا با بیان اینکه باید ماده 33 قانون بهره وری کشاورزی در ساختار بخش کشاورزی نهادینه شود، اظهار کرد: با اجرای سیاست قیمت تضمینی محصولات کشاورزی ، کشاورزان می توانند به راحتی کالاهای خود را از طریق بورس کالا به فروش برسانند و با مشکلاتی از قبیل ماندن محصول در انبار، خرید ارزان قیمت کالاها توسط دلالان، دیر کرد پرداخت وجه محصولات از سوی دولت و در نهایت کاهش انگیزه کشاورزان برای تولید مواجه نشوند.

    برچسب ها