عصر خودرو

رئیس بانک مرکزی قطر :

۳۴۰ میلیارد دلار ذخیره ارزی داریم و از بحران عبور می‌کنیم

عصر بازار- شیخ عبدالله بن سعود الثانی، رئیس بانک مرکزی قطر گفت، این کشور ۳۴۰ میلیارد دلار ذخایر ارزی دارد که شامل دارایی های این کشور در صندوق های ثروت حاکمیتی اش می شود و این ذخایر می تواند به دوحه در فائق آمدن بر بحران دیپلماتیک فعلی کمک کند.

۳۴۰ میلیارد دلار ذخیره ارزی داریم و از بحران عبور می‌کنیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، شیخ عبدالله بن سعود الثانی، رئیس بانک مرکزی قطر در مصاحبه با شبکه آمریکایی سی ان بی سی گفت: «این اعتبار سیستم ماست. ما پول نقد کافی برای حفاظت (از کشورمان) در برابر... هرگونه شوکی را داریم.»

    الثانی افزود، بانک مرکزی قطر دارای 40 میلیارد دلار ذخایر ارزی به اضافه طلاست، در حالی که سازمان سرمایه گذاری قطر نیز 300 میلیارد دلار ذخایر ارزی قابل نقد شوندگی دارد.

    از زمانی که 4 کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر با متهم کردن دوحه به حمایت از تروریزم روابط دیپلماتیک و ارتباطات زمینی، هوایی و دریایی خود با قطر را قطع کرده اند، بورس این کشور تضعیف شده و ارزش ریال قطر نیز با نوسان مواجه گشته است.

    الثانی در ادامه گفت: «قطر قبلا یک سیستم خوب و منحصر به فرد داشت. ما قوانینی داریم که علیه انواع مختلف تروریست ها تصویب شده اند... ما با صندوق بین المللی پول و دیگر نهادهای بین المللی برای تصویب قوانین و ممیزی ها و بررسی های لازم همکاری می کنیم.»

    «ما هیچ چالشی نداریم، ما از آنها برای بررسی تمام دفاترمان استقبال می کنیم. آنها باز هستند.»

    رئیس کل بانک مرکزی قطر گفت، میزان خروج سرمایه از این کشور از زمان تشدید بحران دیپلماتیک قابل توجه نبوده است. وی افزود: «پول بیشتری در حال ورود به قطر است.»

    وی همچنین گفت، قراردادهای بلندمدت نفت و گاز هیچ گونه اختلالی را شاهد نبوده است.

    به رغم بروز جنجال در بازارها، اقتصاددانان معتقدند قطر اقداماتی همچون برنامه ریزی برای افزایش تولید گاز و ایجاد مسیرهای حمل و نقل جدید تلاش دارد از بحران پیش آمده عبور کند.

    برچسب ها