عصر خودرو

معاون بین الملل اتاق تهران:

توفیق ایران در انقلاب صنعتی چهارم با جلب سرمایه گذاری خارجی میسر می شود

عصر بازار- معاون امور بین الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: جهان با انقلاب صنعتی چهارم مواجه است که موفقیت در آن با جلب و جذب سرمایه گذاری خارجی میسر می شود.

توفیق ایران در انقلاب صنعتی چهارم با جلب سرمایه گذاری خارجی میسر می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «رضا پدیدار» امروز در سمینار آشنایی با فرصت های سرمایه گذاری خارجی در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران افزود: انقلاب صنعتی چهارم محصول تغییر در فلسفه تولید و کسب و کار با بکارگیری فناوری های نوظهور است.
    وی بیان داشت: موفقیت در این عرصه و همگام سازی خود با جهانیان نیازمند جذب سرمایه گذاری خارجی است که ایران نیازمند بازبینی نظام تولید و نوآوری مجدد است.
    به گفته پدیدار، چنین الگویی می تواند در راستای اقتصاد مقاومتی در افزایش توان، امنیت تولید و ایجاد اشتغال سودمند باشد.
    وی تاکید کرد: فعال سازی پروژه های بخش نفت، گاز و پتروشیمی که بخشی مولد بوده و از زنجیره ارزش افزوده بالایی برخوردار است، نیازمند جذب منابع مالی و سرمایه گذاری خارجی است.
    معاون امور بین الملل اتاق تهران با اشاره به تعامل ایران در عرصه بین المللی با سایر کشورها به ویژه اروپایی ها گفت: اتصال با دستاوردهای روز جهانی، نقطه ضعف ما در حرکت در راستای انقلاب صنعتی چهارم است.
    وی افزود: انقلاب صنعتی چهارم می تواند منجر به افزایش یکپارچه سازی زنجیره ارزش در صنایع شده، تحلیل های یکپارچه و استخراج داده ها به عنوان توانایی های کلیدی، دیجیتالی شدن محصوات و سبد خدمات و محصولات هوشمند را به دنبال داشته باشد.
    به گفته پدیدار، در این میان مشکلاتی مانند نیاز به حجم سرمایه گذاری بیشتر، ربات های هوشمند، افزایش بیکاری در بسیاری حوزه ها و چالش های حریم خصوصی و اطلاعات در دسترس مردم، کشور را تهدید خواهد کرد.
    وی افزود: آلمان، انگلستان، فرانسه و هلند کشورهای پیشرو در انقلاب صنعتی چهارم هستند که بهبود روند کنونی صنعتی و توسعه سرمایه گذاری برای آینده خود را با تامین مالی پروژه های مرتبط و تحقیقات کاربردی دنبال می کنند.
    این مقام مسئول افزود: به طور نمونه در جهان 87 نوع محصول پتروشیمی تولید می شود که فقط 37 مود آن در ایران تولید می شود و همین موضوع می تواند به عنوان توسعه صنعتی آینده کشور مورد توجه قرار گیرد.
    گروه پارسیان هوشمند با همکاری فدراسیون صنعت نفت و اتاق بازرگانی تهران، سمینار بررسی راهکارهای و چالش های جذب سرمایه خارجی و پنل گفتگو را با حضور شرکت انگلیسی Frontier Exchange 'برگزار کننده نشست های سالیانه بین المللی سرمایه گذاری در لندن' و نیز شرکت مشاوره ایAdam Smith International در محل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن کشاورزی تهران برگزار کرد.
    هدف از این سمینار « آشنایی طرف خارجی با نیازها و انتظارات سرمایه گذاری در ایران» و آشنایی متقاضیان با الزامات سرمایه گذاران است.
    در این سمینار که برای بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی برگزار شد، بر علاقه سرمایه‌گذاران خارجی برای همکاری صنایع نفت با ایران و فراهم کردن بستری مطمئن برای جذب این سرمایه‌ها تاکید شد.
    برپایه این گزارش، به جز شرکت های انگلیسی، از سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران و کمیسیون سرمایه گذاری، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران نیز جهت حضور در این سمینار حضور داشتند.
    بررسی فرصت های سرمایه گذاری خارجی در ایران، طرح های توسعه ای با سطح نگهداشت حوزه های نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی و طرح های وابسته، امکان تهیه و بهبود طرح های اقتصادی و پروژه ها، گزارش های سالیانه، رتبه بندی اعتباری، گزارش های ساختار حقوقی و شرکتی و آموزش چگونگی ارایه و ایجاد ارتباط اولیه با سرمایه داران، اهداف برگزاری سمینار است.

    برچسب ها