عصر خودرو

فیلیپین و ویتنام درپی ایجاد قطب جدید تولید خودرو در جنوب شرق آسیا

عصر بازار- یک مرکز بین المللی تحقیقاتی که تجزیه و تحلیل بازارهای کلان اقتصادی و مالی را برعهده دارد گزارش داد: فیلیپین و ویتنام دو کشور جنوب شرق آسیا در پنج سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ میلادی پرسرعت ترین رشد تولید خودرو را در میان قطب های تولید خودرو در این منطقه خواهند داشت.

فیلیپین و ویتنام درپی ایجاد قطب جدید تولید خودرو در جنوب شرق آسیا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا،مرکز تحقیقاتی بی ام آی در گزارش ماه جاری میلادی (ژوئن) خود پیش بینی کرد: تولید خودرو در فیلیپین با 300 درصد رشد به 359 هزار واحد و در ویتنام با دو برابر افزایش به 112 هزار واحد می رسد .
    شرکت بی ام آی که درسال 1984 تاسیس شده است ، 24 صنعت و 200 بازار مختلف جهانی را در حیطه فعالیت تحقیقاتی خود رصد می کند.
    طبق این گزارش، شرکت 'تویوتا موتور و پی.اس.ای' دو خودروسازی هستند که از مزیت بازار پرجمعیت این دو کشور استفاده می کنند و اکثر تولیدات آنها را خریداران بار اولی استفاده خواهند کرد.
    فیلیپین و ویتنام با رقم 6 درصد در میان پرسرعت ترین رشدهای اقتصادی جهان قرار دارند.
    یک تحلیلگر شرکت بی.ام.آی در این زمینه گفت: اکثر تولیدات خودرو در این دو کشور پرجمعیت جنوب شرق آسیا عمدتا توسط مصرف کنندگان داخلی آنها خریداری و مورد استفاده قرار می گیرد.
    وی افزود: برای توسعه مزیت های رقابتی به عنوان یک قطب تولید خودرو ، دولت های فیلیپین و ویتنام باید زیرساخت های اقتصادی، محیط کسب و کار و سیاست های مرتبط با تولید خودرو را تقویت کنند.
    براساس گزارش مرکز تحقیقات پیو، تا سال 2014 میلادی صرفا 6 درصد از خانوارها در فیلیپین و 2 درصد در ویتنام صاحب خودرو بودند. طبق این گزارش این رقم در مورد مالزی 82 درصد و در تایلند 51 درصد بوده است.
    براساس پیش بینی بی.ام.آی، خرید خودرو در فیلیپین و ویتنام به طور متوسط در 5 سال آینده 15 درصد افزایش خواهد داشت.
    طبق این گزارش، فیلیپین بیش از 500 میلیون دلار مشوق های مالی برای تولیدکنندگان خودرو در این کشور ارائه کرده که این امر سبب شده آنها حداقل 200 هزار دستگاه خودرو از مدل های میتسوبیشی و تویوتا را طی 6 سال تولید کنند.
    شرکت میتسوبیشی براساس قراردادی با مانیل قرار است در سال 2018 یک کارخانه فلزکاری در فیلیپین تاسیس کند که این امر احتمالا سبب رشد 50 درصدی تولیدات خودروهای این شرکت در فیلیپین خواهد شد.
    براین اساس؛ خرید خودرو در 5 ماهه اول سال 2016 نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن در فیلیپین 18 درصد افزایش داشته که این رقم تا پایان سال به 26 درصد رسید. این امار نشان می دهد خرید خودرو همزمان با رشد اقتصادی در فیلیپین افزایش یافته است.
    به نوشته بلومبرگ، البته این رشد با تهدید افزایش مالیات ها توسط 'رودریگو دوترته' رئیس جمهوری این کشور روبه روست.
    علاوه براین، شرکت فرانسوی پی.اس.آی که انواع خودروهای فرانسوی را در ویتنام تولید می کند اعلام کرد قصد دارد با افزایش تولید، بازار منطقه را نیز هدف قرار دهد.
    البته این سرمایه گذاری های جدید هنوز برای کنار زدن تایلند و اندونزی به عنوان قطب های اصلی صنعت خودروسازی در منطقه کافی نخواهد بود، زیرا هر کدام از این دو کشور سالانه یک میلیون دستگاه خودرو تولید می کنند. علاوه بر این در مالزی ' لی شوفو' یک میلیاردر چینی در حال خرید بخشی از سهام شرکت سهامی خودروسازی پروتون است.

    برچسب ها